پیکر آیت‌الله شیرازی از مقابل مسجد شفا تشییع می‌شود

پیکر آیت‌الله سیدرضی شیرازی صبح فردا از مقابل مسجد شفا تشییع می‌شود. پیکر این عالم ربانی در نجف اشرف به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، پیکر آیت الله سیدرضی شیرازی، فردا (جمعه، ۱۲ آذرماه) از مقابل مسجد شفا واقع در خیابان ولیعصر(عج)، تقاطع خیابان شهید بهشتی و مطهری تا مقابل مسجد نور واقع در میدان فاطمی تشییع می شود.

 

بنابر این گزارش، پیکر این عالم ربانی و از نوادگان میرزای بزرگ شیرازی که عمری را با مجاهدت سپری کرده است، در نجف اشرف دفن می شود.

 

آیت الله شیرازی که بیش از ۵۰ سال امامت مسجد شفا را بر عهده داشت، شب گذشته، چهارشنبه، ۱۰ آذرماه در ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و دیدار معبود شتافت.

 

ایشان عالمی برجسته و آشنا به علم روز بود، برخورد شایسته با مردم و پیگیری مشکلات مردم و تلاش برای رفع آنها تنها بخشی از ویژگی های اخلاقی این امام جماعت و روحانی بافضیلت بود، حضور منظم در مسجد و پاسخگویی به سوالات مردم توسط این فقیه و فیلسوف بزرگ در نوع خود مثال زدنی بوده است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی را تسلیت گفتند.


متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی رحمةالله علیه را که از احفاد پرچمدار کبیر اسلام و تشیع و مرجعِ استعمارستیز قرن چهاردهم هجری مرحوم میرزای شیرازی بزرگ بودند، به حوزه‌ی علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۱ آذر ۱۴۰۰

کد خبر 1122790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha