تقویت صنعت چاپ و نشر یکی از مظاهر توسعه فرهنگی است

آیت الله شعبانی گفت: تقویت صنعت چاپ و نشر یکی از مظاهر توسعه فرهنگی است که تقویت این صنعت در استان همدان امری مهم وضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان آیت الله حبیب شعبانی ظهر امروز (13 آذر) در جشنواره صنعت چاپ و آیین گشایش موزه صنعت چاپ استان همدان افزود: تقویت صنعت چاپ و نشر یکی از مظاهر توسعه فرهنگی است که برهمین اساس توجه و حمایت در راستای تقویت این صنعت در سطح کشور از جمله استان همدان امری مهم و ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه کار فعالان این حوزه در توسعه فرهنگی بسیار موثر است، افزود: بنابراین گاهی مواقع چاپ یک تصویر به اندازه یک کتاب ۳۰۰ صفحه ای حاوی مطلب و نکات آموزشی و فرهنگی است به این معنا که یک تصویر می تواند به اندازه یک کتاب اثر و حرف برای گفتن داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: صنعت چاپ در استان همدان با مشکلات زیادی در عرصه نشر کتاب مواجه است به نحوی که شاهد موانع زیادی در مسیر فعالیت های مرتبط با چاپ، ویراستاری و تامین کاغذ برای انتشار کتاب هستیم.

 

وی با بیان اینکه استان همدان باید در صنعت چاپ و نشر حضوری موثر در عرصه ملی و منطقه ای داشته باشد تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند حمایت و پشتیبانی جدی مسئولان و متولیان امر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به فعالان صنعت چاپ و نشر گفت: چاپ کتاب و نشر آن امری مقدس است شما بدانید خداوند رزق فعالان این عرصه را در این امر مقدس قرار داده که برهمین اساس باید قدر و ارزش این موقعیت را به خوبی بدانیم.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالان حوزه صنعت در کار خود، فکر و اندیشه را به عنوان یک نگاه و اثر مجسم، نشر داده و القا کنید که این کار اثرات اجتماعی زیادی به همراه دارد، بنابراین مسولیت پذیری در این حوزه بسیار مهم و قابل توجه است.

 

آیت الله شعبانی موثقی اظهار کرد: استان همدان ظرفیت های فرهنگی ویژه و قابل توجهی در عرصه ملی و منطقه ای دارد که شکوفایی آنها تنها نیازمند حمایت است.

 

وی خاطرنشان کرد: بوعلی سینا مظهر عقل و باباطاهر را مظهر عرفان است و دیار همدان بهره مند از سرمایه های گسترده فرهنگی می باشد که به رغم این همه ظرفیت این استان جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

 

وی تصریح کرد: برگزاری این قبیل جشنواره ها برای بیان مشکلات، رفع موانع و حمایت از فعالان عرصه چاپ و نشر کاری بسیار مهم و ارزشمند است.

کد خبر 1122892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha