شیعه و سنی دست به دست هم در برابر غرب ایستاده‌اند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شیعه و سنی در کنار هم دست به دست هم داده‌ و متحدانه در برابر آمریکای جهانخوار و غرب ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه که در مسجد جامعه سنندج اظهار کرد: باید به دنیا نشان دهیم که در انقلاب اسلامی شیعه و سنی در کنار هم دست به دست هم داده‌ و متحدانه در برابر آمریکای جهانخوار و غرب ایستاده‌اند.


وی افزود: قوم کُرد موجب غیرت انقلاب اسلامی شده و در این ۴۳سال نه تنها مشکلی را در استان کردستان نداشته‌ایم بلکه همه اقشار دست به دست هم داده‌اند و از خودشان رشادت‌های زیادی را نشان داده‌اند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: رشادت مردم کردستان از جنس شهید شیخ‌الاسلام‌ها و ماموستا عالی‌ها بود که از بین رفتند و راضی نشدند زیر چتر استکبار کلمه‌ای علیه نظام به زبان آورند.

 

وی با بیان اینکه امروز از مردم کردستان تشکر می‌کنیم که در طول هشت سال جوانان زیادی را تقدیم انقلاب کردند، افزود: مردم این مرز و بوم مجاهدت‌های زیادی را در راه تقریب مذاهب اسلامی و وحدت انجام دادند.

 

حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: با مجاهدت‌های شما بود که صدام را از کشور خارج کردیم و امروز بعد از ۴۰سال تحریم ظالمانه همچنان مقابل ظلم ایستادگی می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن در صدد است ملت ایران را ناامید کند، اظهار کرد: تلاش دشمن ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف و پاره پاره کردن کشور با اختلاف بین قومی، مذهبی و زبانی است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: به برکت مجاهدت‌های مدافع حرم و مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی بود که حیله دشمنان در سوریه ملغی شد و جبهه ظلم شکست خورد.

 

وی اضافه کرد: با برکت مرز بانی مردمانی همانند کردستان است که مرزها را تا لبه دریای احمر و مدیترانه و تا مرز اسرائیل ادامه داده‌ایم.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب سه روز مهمان مردم کردستان بود که ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج، نشست با طلاب و روحانیون استان، شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، در جمع مردم بانه و سقز نیز حضور یافت و با علما و روحانیون این شهرها دیدار کرد.

کد خبر 1122912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha