سند فرهنگی در تراز نظام جمهوری اسلامی تدوین شود

قاسمی فرزاد گفت: سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین و تنظیم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌«علیرضا قاسمی فرزاد» امروز ( 12 آذر) در جشنواره صنعت چاپ و آیین افتتاح موزه چاپ و نشر استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: سند فرهنگی کشور باید در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تهیه و تدوین شود.

استاندار همدان افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختارها، سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی متعددی به عنوان متولی فرهنگ عمومی کشور ایجاد شدند که تاکنون نیز تداوم دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی است تصریح کرد: چراکه پس از پیروزی انقلاب شاهد ایجاد و شکل گیری سازمان های فرهنگی متنوعی برای پیشبرد اهداف انقلاب در سطح کشور بودیم.

وی ابراز کرد: سند فرهنگی به گونه‌ای تنظیم و تدوین گردد که وظایف و تکالیف متولیان دستگاه در آن به‌طور دقیق مشخص باشد، همچنین با تدوین سند فرهنگی می‌توان از موازی‌کاری‌ها و اقدامات ناهماهنگ جلوگیری کرد.

استاندار همدان بیان داشت: تاریخ و تمدن استان همدان واجد ویژگی های ارزشمند و قابل توجهی است و برهمین اساس طرح ها و برنامه های مدیران اجرایی استان نیز باید متناسب و در تراز این موقعیت و جایگاه باشد و ضروری است از هرگونه فعالیت که به این موقعیت و جایگاه خدشه وارد می کند، جدا پرهیز شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک قرن از سابقه فعالیت چاپ و چاپخانه و ورود آن به عرصه‌های مختلف در ایران می‌گذرد، گفت: تا پیش از صنعت چاپ، سرعت انتقال علم و دانش در ایران به کندی صورت گرفت که با پس از صنعت چاپ قابل مقایسه نیست.

استاندار همدان بیان کرد: یکی از سیاست ها و رویکردهای محوری دولت سیزدهم حمایت همه جانبه در راستای تقویت صنعت چاپ است و برهمین اساس در استان همدان نیز از این صنعت برای تقویت و توانمندی به صورت مناسب و جامع حمایت خواهیم کرد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم اتحادیه مربوط به صنعت چاپ و نشر در استان همدان تضعیف شود، گفت: رویکرد ما مبتنی بر کمک و حمایت برای پویایی و فعالیت بهینه و مناسب این اتحادیه است.

استاندارهمدان تصریح کرد: در همین ارتباط شرایط مناسب(زمین و امکانات) در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد شهرستان فامنین فراهم است و با همکاری شرکت شهرک های صنعتی هرگونه امکانی که نیاز باشد در این منطقه در اختیار فعالان صنعت چاپ استان قرار می گیرد.

«حمیدرضا حاجی بابایی» دیگر نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: استان همدان خبرنگاران حرفه‌ای، توانمند، متعهد و متخصصی دارد و حتی نقدهای آنها آگاهانه و عادلانه و در راستای توسعه استان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و داشته های این استان در حوزه مختلف علمی و فرهنگی گفت که استان همدان توان و ظرفیت تبدیل شده به نماد فرهنگ ملی با شاخص های مشخص و قابل ارزش در کشور را دارد.

وی تصریح کرد: ۶۰ پروژه ملی در سطح استان همدان در حال اجراست که سه طرح از این پروژه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

کد خبر 1122962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha