ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها رمز موفقیت ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش علی‌رقم همه تحریم‌های دشمن قویتر از همیشه در حال حرکت است گفت: ایستادگی و مقاومت نسبت به خواسته‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها رمز موفقیت ایران اسلامی است.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز(جمعه، 12 آذر) در خطبههای عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به تقوا برسیم باید به معنی آیه 60 سوره مبارکه فاطر توجه کنیم زیرا پروردگار در این آیه با صدای بلند میفرماید شیطان دشمن شماست او را دشمن بشمارید.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: اگر انسان گناهی مرتکب و دچار معصیت می‌شود به دوست دشمن خودش یعنی شیطان تبدیل  می‌شود زیرا به ندای دشمنش لبیک گفته است و این نشانه انسان‌های گناهکار و بی‌تقواست اما انسان‌های باتقوا شیطان را دشمن خود فرض کرده و هر چه شیطان دعوت به بدی می‌کند دست رد به سینه‌اش می‌زنند.

 

روحانی به موضوع سبک زندگی اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این مورد اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز سبک زندگی اسلامی پرهیز از اسراف آن هم در همه چیز است ‌زیرا بر اساس بسیاری از آیات قرآن کریم یکی از عوامل بدبختی جامعه بشری خصوصا جامعه اسلامی اسراف و تبذیر محسوب می‌شود.

 

وی اذعان کرد: با توجه به این وضعیت سختی که جامعه ما در آن قرار دارد اگر به همین یک موضوع یعنی پرهیز از اسراف توجه کنیم بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه رفع می‌شود، از طرفی در یکی از خطبه‌ها هم اشاره داشتم 33 درصد نان و 22 درصد آب مصرفی در طول سال هدر می‌رود در حالیکه این زیبنده یک فرد مسلمان و جامعه اسلامی نیست.

 

امام جمعه شهرستان رودسر نظارت مسئولان ذیربط از واحدهای نانوایی را برای بررسی چگونگی پخت نان و جلوگیری از هدررفت آن را خواستار شد و افزود: همه باید برای جلوگیری از اسراف و مراقبت از نعمات خداوند مراقبت کنیم و زیرا تنها بیان تذکرات از تریبون‌های نماز جمعه مشکل را حل نمی‌کند و انتظار داریم مسئولان هم ورود کرده و به تکلیف نظارتی خود عمل کنند.

 

روحانی پرهیز از اسراف در مصرف برق و گاز و توجه خانواده‌ها حتی ادارات، سازمان‌ها، نهادها و واحدهای صنفی به این امر را ضروری خواند و تصریح کرد: درست است که کشور ما مملو از ذخایر گاز و نفت و امثال این‌هاست و این انرژی‌ها را صادر هم می‌کند اما این دلیل نمی‌شود که ما مرتکب فعل حرام یعنی اسراف شویم.

 

وی میزان حساسیت افراد به اسراف را یکی از ملاک‌های سنجش تقوا دانست و ابراز داشت: حتی اسلام تاکید می‌کند که ما در مسأله انفاق به فقرا هم نباید اسراف و زیاده‌روی کنیم و در همینجا از پروردگار متعال خواستاریم که بیش از گذشته ما را به صفت زیبای تقوا آراسته و متصل نماید.

 

امام جمعه شهرستان رودسر 16 آذر روز دانشجو را یکی از مناسبت‌هایی که در پیش است اعلام کرد و افزود: این روز، روزی بسیار مهم است؛ در سال 1332 معاون رئیس جمهور وقت آمریکا وارد کشورمان شد و دانشجویان مسلمان غیرتمند ما به این حضور و نحوه رفتار آمریکایی‌ها اعتراض کردند اما مأموران نظام ستم‌شاهی مقابلشان ایستادند و سینه‌های این دانشجویان را با گلوله سوراخ کردند.

 

روحانی با بیان اینکه هر ساله باید ایام 16 آذر روز دانشجو گرامی داشته شود اظهار داشت: یاد شهدای عزیزی که در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردند را گرامی می‌داریم و به ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم از سویی دانشجویان امروز ما نیز باید از این وقایع درس بگیرند و نباید تنها به مرور تاریخ اکتفا کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر در ادامه به مذاکرات 4+1 اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم از هشتم آذر مذاکرات در وین اتریش شروع شد اما با یک تفاوت عمیق با دوران دولت قبل، آمریکای به ظاهر ابرقدرتی که از برجام خارج شد حالا می‌خواهد مجدد به پشت میز مذاکره برگردد اما ما اجازه نمی‌دهیم در حالیکه بایدن دائما برای این کار در حال تماس گرفتن و التماس کردن است.

 

روحانی ایستادگی و مقاومت نسبت به خواسته‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را رمز موفقیت ایران اسلامی دانست و اذعان کرد: 42 سال است که ما هیمنه آمریکایی‌ها را در هم شکسته‌ایم و اگر آمریکا در مقابل خواسته ملت ایران اسلامی یعنی رفع همه تحریم‌ها زانو نزند و تسلیم نشود این تحقیرها به شدت ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس با همه وجود و اقتدار در دریا ایستاد ابراز داشت: هفتم آذر هر سال ارتش و ملت قهرمان ایران اسلامی یاد و خاطره شهدای عزیز، فداکار و جان برکف ناوچه پیکان را که در عملیات غرورآفرین مروارید جانشان را در دفاع از این کشور و انقلاب اسلامی دادند را گرامی می‌دارند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: نیروی دریایی همچنان که از نامش پیداست وظیفه و مأموریتش حفاظت از مرزهای آبی کشور است و در هر نقطه‌ای که لازم باشد حضور خواهد داشت از طرفی باید بدانیم که این نیروی الهی و راهبردی در اول جنگ در نبرد زمینی و چهل روز نبرد خرمشهر عزیز هم حضور داشت و مقاومت کرد.

 

روحانی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش بعد از پایان جنگ تحمیلی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده کل قوا مأموریت یافت تا به سوی بازسازی و خودکفایی حرکت کند و امروز می‌بینیم که این نیروی راهبردی علی‌رقم همه تحریم‌های دشمن قویتر از همیشه در حال حرکت است و ناوچه، ناو و زیردریایی می‌سازد و در دورترین منطقه از آب‌های بین‌المللی از اقتصاد کشور پاسداری می‌کند.

 

وی یادآور شد: حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس‌های اطلس شمالی و جنوبی که اخیرا اخبار آن هم پخش شد آن هم در عمق حضور نیروهای ناتو در دریا و اقیانوس به مدت چهار ماه همراه با یک پشتیبانی دقیق امری بود که حیرت دشمنان را برانگیخت و در تاریخ انقلاب اسلامی حرکت و مأموریتی بی‌نظیر بود. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: همه ما دیدیم که پاسداران انقلاب اسلامی هم در عملیات اخیرشان چه بلایی سر آمریکایی‌ها آوردند که هنوز در کما هستند اما چیزی از آن به ملت جهان نگفتند و اعتراف نکردند که پاسداران و ارتشی‌های ایران اسلامی هر روز در دریا در حال کوبیدن و تحقیر کردن آمریکایی‌ها و متحدانشان  هستند.

 

کد خبر 1122969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha