بارگیری بیش از ۳ میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی محور جنوب

درویش‌زاده گفت: امسال بیش از سه میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی محور جنوب بارگیری شده که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد رشد داشتیم که ۱۰ درصد بار حمل شده در راه آهن را شامل می شود.

«عبدالکریم درویش‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: رشد ۱۲ درصدی بار به لحاظ تن کیلومتر حمل شده، در تناژ تخلیه نسبت به سال گذشته چهار میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۱۴ تن بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل راه‌آهن جنوب افزود: امسال بیش از سه میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی محور جنوب بارگیری شده که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد رشد داشتیم که ۱۰ درصد بار حمل شده در راه آهن را شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه به لحاظ تن کیلومتر، رشد ۱۰ درصدی بار در مجموعه خطوط ریلی محور جنوب داشتیم که ۹ درصد از سهم بارگیری مناطق را شامل می‌شود اضافه کرد: امیدواریم روند افزایش تخلیه بار و بارگیری تا پایان امسال ادامه داشته باشد و حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی محور جنوب به بیش از ۱۰ میلیون تن برسد.

 

درویش‌زاده وجود بار و حمل و نقل آن را از جمله موانع افزایش سهم راه آهن از حمل بار درون خوزستان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه گلوگاه محور زاگرس و لرستان را داریم باید نسبت به حجم باری که می‌توانیم عبور دهیم بار جذب کنیم‌.

 

وی ابراز کرد: رغبت صاحبان کالا به حمل و نقل بارشان از طریق خطوط ریلی و تحویل به موقع آن به راه آهن و تحویل به موقع توسط گمرک به صاحبان کالا و تأمین واگن، سومین عامل به عنوان موانع حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی هستند.

 

مدیرکل راه‌آهن جنوب خاطر نشان کرد: راه آهن جنوب طی سال‌های گذشته در زمینه حمل و نقل بار که از پارامترهای اصلی حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود رشد مناسبی داشته است.

 

وی با بیان اینکه راه آهن جنوب از زمانی که مدیریت آن به من واگذار شد در زمینه حمل و نقل بار رشد صد در صدی را تجربه کرده است یاد آور شد: همچنین حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی نسبت به جاده به صرفه‌تر، اقتصادی‌تر و ایمن‌تر است.

 

کد خبر 1122979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha