دانشجو، آرمان خواه و مطالبه گر باشد

حجت الاسلام کرامتی با یادآوری پیشرو بودن قشر فرهیخته در آذر ماه سال ۱۳۳۲ و استکبار ستیزی آن، دانشجویان به تداوم روحیه آرمان خواهی و مطالبه گری با هدف استقلال ایران اسلامی توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، قانون را فصل الخطاب رفتارهای انسانی و نهاد های مدنی بیان کرد و گفت: قانون، رفع تعارض منافع انجام می دهد و فراتر از رفتارهای جناحی و منافع فردی عمل می کند و رفتار کلان اجتماعی را هدایت می نماید.
امام جمعه گلپايگان تحقق اصول آزادی، داشتن کار و داشتن سواد و استفاده رایگان از محیط های آموزشی که از حقوق اساسی جامعه است در اصول قانون اساسی برشمرد و بیان کرد: قانون اساسی از اسناد بالادستی است و شورای نگهبان موظف به تطبیق قوانین مصوب با شرع و قانون اساسی را دارد و یکی از وظایف رئیس جمهور احیای قوانین اساسی فراموش شده است.
قشر وی قرار گرفتن روزی به نام معلولان با هدف توجه جامعه به توانایی های معلولان و مناسب سازی محیط برای حضور آنها در جامعه با حفظ کرامت و شرافت انسانی و رعایت حقوق شهروندی آنها ذکر کرد.
حجت الاسلام کرامتی با یاد آوری اینکه آمریکا چند دهه پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، انجام آن را پذیرفتند، تاکید کرد: جامعه نخبه ایران اسلامی از همان ابتدا، حقیقت کودتا علیه مصدق را می دانستند و در برابر حضور معاون رئیس جمهور آمریکا اعتراض کردند و برای آن مجروح و شهید دادند.
امام جمعه گلپايگان دانشجویان را به داشتن تداوم آرمان خواهی و مطالبه گری با هدف گذاری استقلال ایران اسلامی توصیه کرد./

کد خبر 1122981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha