عضویت ایران در پیمان شانگهای در راستای بی اثر کردن تحریم‌ها است

حجت الاسلام عبدالهی گفت: در حالی که تیم مذاکره کننده ایران در حال مذاکره است، دولت یک موفقیت بزرگ نظیر عضویت در پیمان شانگهای را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام حسین عبدالهی» امروز (جمعه ۱۲ آذر) در خطبه های نماز جمعه دزفول اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای مانند یک سکه ۲ رو است که یک رو مربوط به ما و دیگری مربوط به غرب است.

 

امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده که آژانس بارها این موضوع را تایید کرده است افزود: دولت‌های یازدهم و دوازدهم مذاکرات را آغاز و اعلام کردند راه حل همه مشکلات و سروسامان گرفتن کشور به ویژه در حوزه اقتصاد مذاکره است ولی ترامپ به برجام لگد زد.

 

وی اضافه کرد: مذاکرات کنونی با دوره‌های گذشته متفاوت است چون دولت سیزدهم در بدو شروع به کار به اروپا و آمریکا فهماند که اهل مذاکره است ولی برجام اولویت کشور نیست.

 

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به اینکه تحریم‌ها را در داخل و خارج دور می‌زنیم تصریح کرد: در حالی تیم مذاکره کننده ما در حال مذاکره است که دولت یک موفقیت بزرگ نظیر عضویت در پیمان شانگهای را کسب کرده است.

 

وی عضویت در پیمان شانگهای را در راستای بی اثر کردن تحریم‌ها دانست و ابراز کرد: ایران با تمام محدودیت‌ها در تولید و واردات واکسن، مهار کرونا و کاهش تلفات موفقیت چشمگیری داشته است، دشمن متوجه موفقیت‌های ایران از جمله مهار کرونا، گشایش‌های ارزی، افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت و سه برابری ورود منابع ارزی شده است.

 

امام جمعه موقت دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مشکل کم آبی یاد آور شد: استاندار چهارمحال بختیاری اخیرا در کنفرانسی جملات خیلی مهمی نظیر خشک شدن ۵۷ درصد از چشمه‌ها، پایین رفتن ۲۴ متری سفره‌های زیرزمینی و آبرسانی نقاط زیادی از این استان آبخیز با تانکر بیان کرده است؛ در کشور ۷۵۰ هزار حلقه چاه وجود دارد که ۱۵ برابر نسبت به گذشته افزایش یافته و دزفول هم از این موضوع مستثنی نیست.

 

کد خبر 1122983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha