ابلاغات الکترونیک فارس آمار ٩٨ و چهار دهم درصدی دارد

حجت الاسلام موسوی گفت: دادگستری فارس با آمار ٩٨ و چهار دهم درصدی در خصوص آمار ابلاغات الکترونیک، از استان های موفق در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، در نشست هم اندیشی قضات دادگستری استان فارس که با معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، گفت: قضات دادگستری استان فارس، سیاست های کلی قوه قضائیه را در اولویت امور خود قرار می دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: قضات فارس، بخشنامه ها و دستورالعمل های ریاست قوه قضائیه را به شکل مطلوب اجرایی و عملی می کنند.

وی اضافه کرد: دادگستری استان فارس دارای 54 حوزه قضایی مصوب و 650 قاضی است و بزرگترین حوزه قضایی کشور است و خوشبختانه با وجود انواع جرائم خُرد و کلان  از امنیت مطلوبی برخوردار است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به کاهش آمار جرائم در استان بیان کرد: با تلاش شبانه روزی دادستان مرکز استان و سایر دادستان های حوزه های قضایی سراسر فارس شاهد کاهش آمار 20 درصدی سرقت مسلحانه و 90 درصدی شرارت در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی استان شاهد کاهش مراجعه کنندگان در دادگاه انقلاب اسلامی هستیم و اكثر دادرسی های دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به صورت الکترونیک انجام می شود و دادگستری فارس با آمار ٩٨ و چهار دهم درصدی در خصوص آمار ابلاغات الکترونیک، از استان های موفق در این زمینه است.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان های فارس هستیم و امسال بیش از یک هزار و 300 زندانی از زندان های استان آزاد شده اند.

وی افزود: در هشت ماه گذشته یک هزار و 126 هکتار از اراضی ملی در فارس رفع تصرف شده اند و حمایت قضایی از تولید، مشکلات 61 واحد تولیدی و صنعتی استان فارس با حمایت ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان رتفع شده است.

رئیس کل دادگستری فارس عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 41 درصد از پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف فارس نیز به مصالحه ختم شده است و فارس در رتبه بندی توسعه حل اختلاف استان های کشور در سال گذشته در مقام نخست قرار گرفت.

کد خبر 1122989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha