همه باید برای تحقق اهداف دولت به استاندار جدید کمک کنند/ نهضت دانشجویی ادامه دهنده راه شهدا باشد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امیدواریم مدیریت جدید استان با شایسته سالاری و رعایت عدالت زمینه‌ی توسعه بیشتر استان را فراهم کنند، گفت: انتظار می‌رود نهضت دانشجویی ارزش گرا و ادامه دهنده راه شهدا باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۲ آذر) در خطبه های این هته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره  به هفته گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: از جمله نیروهایی که از آغاز سال ۱۳۳۲ در برابر استکبار جهانی ایستادند دانشجویان  بودند.وانتظار می‌رود نهضت دانشجویی ارزش گرا و ادامه دهنده راه شهدا باشد و بینش سیاسی به‌روزی داشته باشند

 

 حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با اشاره به وقایع ۱۶ آذر و شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: این نهضت دانشجویی استمرار داشت و به آمریکا و حکومت طاغوت اعتراض داشتند و در انقلاب سفید و سال های اوج انقلاب یکی از شاهکارهای آنها تصرف لانه جاسوسی بودکه به عنوان انقلاب دوم از آن یاد شد و شاهکار بود.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: دانشجویان در طول دوران دفاع مقدس هم در نقش‌آفرینی دانشجویان سرنوشت ساز بوده است ، مثل دانشجویانی که فرماندهی جنگ را برعهده گرفتند همچون شهید زین‌الدین،همت و متوسلیان و دقایقی که با سن کم فرماندهی خوبی داشتند.

 

 وی همچنین به نقش دانشجویان از محافظت آن‌ها از حرم حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت:دانشجویان در دفاع از امنیت و سلامت جامعه نیز شهدایی را تقدیم کرده‌اند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: قشر دانشجو،قشری وابسته نیست و ملاحضه ندارد و ترس از اینکه پست یا مالش را از دست بدهد ندارد و این موجب شده که آرمان‌خواه و مطالبه گر باشد که این دو خواسته هایی هستند که دانشجویان باید در تحقق آن تلاش کنند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اگر آرمان‌خواهی و مطالبه گری را داشته باشند می‌توانند جریان‌ساز باشند،گفت: به مناسبت همین روز انتظار داریم دانشجویان عزیز ما آرمان گرایی و مطالبه‌گرایی را در منظومه انقلاب اسلامی قرار دهند و اهتمام ویژه‌ایی به پیشرفت علمی و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد:در آرمان‌گرایی باید واقع‌گرایانه برخورد کنند که ما ظرفیت و نیروهای توانمند مورد نیاز را داریم که باید به آن‌ها بها داده شود و گره کور مشکلات را می‌توانند حل کنند.
 

حجت الاسلام کریمی‌تبار ادامه داد:  از مسئولان انتظار داریم به خواسته و مشکلات دانشجویان رسیدگی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با تبریک  رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به دکتر یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش، گفت: این انتخاب نشان دهنده این است استان دارای افراد توانمندی است.

 

وی مسولیت وزارت آموزش و پرورش در شرایط فعلی دشوار دانست و گفت: باید بتوانند با نفوذی‌هایی که در آموزش و پرورش وجود دارند برخورد کنند همچنین باید بتوانند سند تحول را محقق و مطالبات فرهنگیان را تامین کنند که این کار بسیار سخت است و مرد میدان می‌خواهد.لذا از خدا می‌خواهیم به این برادر عزیز و همکارانش توفیق خدمت‌گزاری عطا کند.

 

امام جمعه ایلام انتصاب استاندار را سرنوشت ساز دانست و ضمن تبریک به دکترحسن بهرام نیا  تصریح کرد: این برادر سابقه رزمندگی  و از کسانی است که در مرز ما جانفشانی کرده و همرزم شهدا است و در ادامه این مسیر مسولیت استان را برعهده گرفته است و روزمه ایشان نیز قابل قبول است.

 

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که بارها به وزیر کشور عرض کردم کسی باید سکاندار استانداری باشد که سابقه کار در وزارت کشور را داشته باشد و همچنین نیروی وزارت نفت و نماینده مجلس بوده و این پیشینه قابل اعتماد است و همچنین با استان و مردم آن نیز آشنا هستند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت:بحث انتخاب تمام شد و مسولین صلاح دانستند و یک شخص را انتخاب کردند پس الان نیز دیگر وقت همکاری است ، اصحاب رسانه هم کمک کنند و امیدواریم مدیریت جدید استان با شایسته سالاری و رعایت عدالت زمینه‌ی توسعه بیشتر استان را فراهم کنند

کد خبر 1122994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha