سعادت و خوشبختی در گرو داشتن ایمان است

بدون راحتی و آرامش هیچ گونه سعادت و خوشبختی وجود ندارد و راحتی و آرامش بدون ایمان حاصل نمی شود، بنابراین باید دقت داشت که تلاش برای رسیدن به موفقیت نباید تبدیل به طمع شود زیرا این طمع مستقیما خوشبختی را از بین می برد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: خوشبختی یکی از مهمترین خواسته های هر فرد است که همواره برای رسیدن به آن تلاش می کند و همه تلاش های انسان ها برای دست یابی به خوشبختی است.

 

در مورد راه ‏هاى رسیدن به خوشبختى، دیدگاه‏ هاى متفاوتى وجود دارد. مفهوم سعادت در همه نظام ها، اسلامی یا غیراسلامی،‌ یک مفهوم مقایسه ای است و به معنی دوام لذت و یا دوام نسبی لذت است و حتی مکاتب مادی نیز در زمینه سعادت دنیوی همین تفسیر را دارند. 

 

اسلام، به انسان هشدار می دهد که زندگی وی منحصر به زندگی دنیا و لذایذ و رنج های دنیوی نیست. بلکه زندگی ابدی و جاودانه نیز با رنج ها و لذت های متناسب با اعمال انسان ها در راه است و این آدمی است که می تواند انتخاب کند.

 

یاد خدا بهترین راه آرامش و خوشی

کارشناس مذهبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: قرآن مجید در سوره عصر، افرادى را از خسران مستثنى کرده است و آن افراد مؤمن و نیکوکارند؛ آنها به فلاح و رستگار نائل مى شوند، خوشبخت کسى است که زندگى خوشایندى داشته باشد و این جز با آرمیدن در بستر خشنودى خداوند، امکان‏ پذیر نیست.

 

«حجت الاسلام محمدرضا طاهری» اضافه می کند: قرآن مجید مهم ترین عامل و وسیله براى خوشى و آرامش روح را یاد خدا مى داند و مى فرماید: دل آرام گیرد به یاد خدا؛ بنابراین بهترین وسیله برای رسیدن به سعادت و خوشبختی توجه به دستورات خداوند است.

 

وی با بیان اینکه انسان خوشبختی را در زندگی مادی خلاصه می کنند می افزاید: این نگاه کاملا اشتباه است زیرا افراد بسیاری هستند که وضعیت مادی مناسبی ندارند اما در کمال آرامش و خوشبختی در حال زندگی هستند، بنابراین نباید شرایط مادی را در گروه خوشبختی عنوان کرد.

 

حرص و طمع باعث فاصله گرفتن از خوشبختی می شود

یک رواشناس نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: اصولا موضوع خوشبختی و راه های رسیدن به آن بسیار پیچیده است، اما اگر به طور خلاصه بخواهیم در مورد راه های رسیدن به خوشبختی صحبت کنیم می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که خوشبختی در استفاده بهینه از داشته ها است.

 

«لاله صالحی» ادامه می دهد: متاسفانه ما کمتر به داشته های خود توجه می کنیم و بیشتر در تلاش برای دستیابی به موارد جدیدی هستیم، این عدم قناعت باعث می شود انسان از زندگی خود راضی نبوده و همواره احساس عدم خوشبختی می کند.

 

وی با بیان اینکه تلاش برای دستیابی به موقعیت های مناسب کار پسندیده ای است تصریح می کند: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که نباید این تلاش تبدیل به حرص و طمع شود زیرا این حرص و طمع باعث می شود انسان از راه های خوشبختی فاصله بگیرد.

 

بدون راحتی و آرامش هیچ گونه سعادت و خوشبختی وجود ندارد و راحتی و آرامش بدون ایمان حاصل نمی شود، بنابراین باید دقت داشت که تلاش برای رسیدن به موفقیت نباید تبدیل به طمع شود زیرا این طمع مستقیما خوشبختی را از بین می برد.

 

کد خبر 1123008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha