ماموریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، مردمی سازی فرهنگ و هنر است

اسماعیلی گفت: مردمی سازی فرهنگ و هنر بر مبنای مساجد است که این ماموریت بر عهده کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور است.

«محمد مهدی اسماعیلی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان گفت: مردمی سازی فرهنگ و هنر بر مبنای مساجد است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در جلسه ای که با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور داشتیم این ماموریت به آنها داده شد که در حوزه مردمی سازی فرهنگ و هنر تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین در بحث توسعه  و گسترش فرهنگی  و آموزش مناطق محروم ، محور کار ما مساجد هستند.

 

اسماعیلی اظهار داشت: تفاهم نامه ای بین معاونت هنری و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساج منعقد شده است و مبنا و اتکای اصلی ما به ظرفیت های بزرگ مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در کشور است.

 

وی با بیان اینکه گام های بلندی در راستای ارتقا فرهنگ و هنر در کشور بر می داریم، اظهار داشت: ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت، قرار دادن حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی و شایسته است چرا که اعتقاد داریم فرهنگ مقدم بر همه حوزه ها و پیشران حرکت دولت است.

 

گفتنی است،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  روز گذشته در جریان سفر به همدان از روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه های فرهنگی همدان قرار گرفت .

حضور در جمع مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران بخش دوم سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان بود که در مجتمع فرهنگی و هنری ابن سینا برگزار شد.

پس از نشست با اهالی رسانه، وزیر ارشاد در جشنواره صنعت چاپ شرکت کرده و در جمع فعالان این صنعت سخنرانی می کند

پایان بخش سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان همدان نیز افتتاح موزه چاپ به عنوان مجموعه ای غنی و ارزشمند از قدمت چاپ و نشر در کهن دیار الوند است.

 

کد خبر 1123042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha