افزایش ۸۴۸۶  واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۸۶ واحدی معادل ۰.۶۴ درصدی به یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۴ واحدی به ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 14 آذر) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 2581 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 337 هزار واحدی قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۸۶  واحدی معادل ۰.۶۴ درصدی به یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۴  واحدی به ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۰۴ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به رقم ۳۳۳ هزار و ۸۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۳۰  واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۳۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۰  واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۷۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۰۶۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۹۶۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۷۴۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۱۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولادف شبندر، شپنا، شستا، نوری، وغدیر، شغدیر به ترتیب با 872، 800، 276، 246، 113، 107 و 106 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شبندر - پالايش نفت بندرعباس، بركت - گروه دارويي بركت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و كالا - بورس كالاي ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شبندر، وغدیر، تاپیکو، شپنا و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، تیپیکو و وتجارت ، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فسپا(گروه‌صنعتی‌سپاهان‌ ) با ۴.۸۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سشرق، سپاها، سصوفی و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی لبوتان(گروه‌صنعتی‌بوتان‌ ) با ۴.۹۷  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غدام، خریخت، کساپا و چفیبر قرار گرفتند.  معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۹۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۳ هزار و ۷۴۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 13 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۳۳۷  واحدی معادل ۰.۴۰ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۰  واحدی به ۱۹ هزار و ۱۳۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۳۲۳ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۷۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۶۵۲ واحدی، عدد ۳۶۲ هزار و ۹۰۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۹۲۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۴۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۸۶۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۱۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۸۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۹۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش،‌ در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، اخابر، وبصادر، وپاسار و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا و وغدیر، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کاذر(فرآورده‌های‌نسوزآذر ) با ۴.۹۵  درصد رشد و پس از آن، نمادهای پترول، کبافق، کترام و ختور بود. همچنین نماد معاملاتی ساربیل(سیمان آرتا اردبیل) با ۴.۹۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دلقما، لخزر، پسهند و وسینا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۱۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1123066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha