کتاب «فروغ حدیث» توسط کانون مهدی موعود (عج) کوهرنگ معرفی شد

کتاب «فروغ حدیث» توسط کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) کوهرنگ در قالب شنبه های کتاب مساجد معرفی شد.

«زيبا داودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کتاب «فروغ حدیث» نوشته محمود شریفی از انتشارات «معروف» به همت کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود (عج)» کوهرنگ در راستای شنبه های کتاب مساجد معرفی شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود (عج)» مسجد جامع روستای دیمه ادامه داد: این کتاب شامل چهل حدیث در موضوعات: گهرهای حسنی، گهرهای حسینی، گهرهای عسگری، گهرهای مهدوی، سیره سجادی، سیره تقوی، سیره اهل بیت (ع)، توحید، نمازهای مستحبی، دانش و دانشمند، آفرین، بزرگسالان، خمس و زکات و آخرین ها است.

 

وی ابراز کرد: شنبه های کتاب با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را دنبال می‌ شود و هر هفته یک کتاب مفید به نمازگزاران مسجد معرفی می‌شود.

 

داودی تصریح کرد: این طرح شنبه هر هفته بین اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد اجرا می‌شود و امام جماعت مسجد و یا یکی از اعضای کتابخانه و کانون، گزیده‌ای از یک کتاب را برای نمازگزاران می خوانند.

 

وی گفت: ترویج همگانی فرهنگ کتاب خواهی و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، تعیین روش صحیح کتاب خوانی متناسب با نیازها و خلاهای فکری و اندیشه ای جامعه و تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش کتابداران و فعالین عرصه کتاب خوانی از اهداف برگزاری طرح «شنبه های با کتاب» است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود (عج)» مسجد جامع روستای دیمه ادامه داد: طرح «شنبه های کتاب» با مشورت امام جماعت مسجد، کتابدار و فعالان کتاب و کتابخوانی در مسجد محله و با توجه به نیازها و اولویت های محله برگزار می شود.

 

کد خبر 1123125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha