۸۲ درصد جمعیت هدف قرچک واکسینه شدند

فرماندار شهرستان قرچک گفت: به ۸۲ درصد جمعیت هدف شهرستان نوبت اول و ۷۱ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان قرچک به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی، شهردار، معاون شبکه بهداشت و درمان و دیگر مسئولان با محوریت ارائه گزارش آخرین شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها توسط رؤسای مربوطه و وضعیت رصد بیماری کرونا در بین آموزگاران و دانش‌آموزان توسط رؤسای آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در این جلسه اظهار داشت: به لطف خداوند، برنامه‌ریزی صورت گرفته در دولت، تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و همکاری آحاد مردم، وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به بهبودی بوده و قرچک نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی افزود: خوشبختانه در ۹ روز اخیر فوتی ناشی از کرونا در شهرستان نداشته‌ایم و درصد بستری‌ها نیز نسبت به ۹ روز مشابه قبل کاهش قابل توجهی داشته اما هیچ‌گاه نباید روند پیشگیرانه مورد غفلت قرار گیرد چراکه این ویروس همچنان فعال و با نوع جدید نمایان شده است.

خطیبی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن واکسیناسیون گروه های حساس اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، رصد وضعیت بیماری در بین دانش‌آموزان و آموزگاران برای شناسایی بموقع آسیب‌پذیری احتمالی امری ضروری است که باید در قرچک نیز جدی گرفته شود،لزوم ترویج امر واکسیناسیون و اقناع‌سازی جامعه هدف باقی‌مانده برای انجام این کار ضروری است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای این امر استفاده کرد.

فرماندار قرچک ادامه داد: پایگاه تجمیعی پویینک و سایر پایگاه‌های سلامت برای انجام واکسیناسیون فعال بوده که از مردم عزیز تقاضا داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران هرچه سریع‌تر به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

وی در خصوص آموزش های حضوری مدارس در شهرستان قرچک بیان داشت: ۱۴۰ مدرسه در قرچک مجوز دارند بصورت ترکیبی و اقتضایی امر تدریس را به صورت حضوری داشته باشند که این مهم در حال انجام است، مدارس باید دستورالعمل‌ها را در قالب کمیته سلامت اجرا کرده و وضعیت دانش‌آموزان را به طور مرتب رصد کنند.

خطیبی در پایان گفت: اداره صمت و اتاق اصناف با همکاری شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات باید به‌طور مرتب فعالیت صنوف پرخطر از جمله تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، پاساژهای سرپوشیده، چای‌خانه‌ها و ... را مورد نظارت قرار دهد.

کد خبر 1123159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha