فصل جدیدی از فعالیت های فرهنگی آغاز شده است

حسینی گفت: فصل جدیدی از فعالیت های فرهنگی آغاز شده گرچه مسئله مهم معیشت مردم و قبل از آن سلامت مردم بود اما اهمیت مسائل اقتصادی به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمحمدحسینی، بعد از ظهر شنبه(13 آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اعلام کرد: فصل جدیدی از فعالیت های فرهنگی آغاز شده گرچه مسئله مهم معیشت مردم و قبل از آن سلامت مردم بود اما اهمیت مسائل اقتصادی به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست.

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهوری انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری را ضمن احترام به بزرگان، ورود نیروهای تازه نفس را آغاز تحول دانست و گفت: شورای فرهنگی عمومی فعال ترین شورای اقماری و گسترده ترین شورای کمکی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید فعال تر شود؛ اظهار کرد: اگر فرهنگ عمومی اصلاح شود خیلی از مشکلات ما حل می شود و این همه پرونده{قضایی} زیبنده نظام اسلامی نیست و اگر می خواهیم سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم نیاز به کار علمی و فرهنگی و هنری دارد.

 

 

حسینی بر احیای مسائل قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هم تأکید و بیان کرد: راه اندازی معاونت قرآنی در وزارت ارشاد برای تجوید و روخوانی قرآن نبود که هنرمندان در قالب زیبای هنر کار کنند لذا مدیران ما باید این نگاه را داشته باشند و خود پیشگام باشند تا مردم تبعیت کنند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه پیوست فرهنگی را در مسائل مختلف نمی توان نادیده گرفت؛ در ادامه به طرح درخواست و مطالبه مسئولین استان کرمان برای ثبت استان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی اشاره و تصریح کرد: در پایان دوره وزارت بنده در ارشاد توجه به مزیت های فرهنگی هر استان مطرح شد و در همین راستا یادمان ولایت در جنوب استان کرمان به دلیل حضور مقام معظم رهبری در قبل از انقلاب، راه اندازی شد.

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را هدیه ریاست جمهوری دانست و تقویت مزیت های فرهنگی هر استان را مورد تأکید قرار داد.

 

 

وی با بیان اینکه نقشه مقابله و پیشگیری با فساد اداری ابلاغ شد؛ اظهار کرد: یکی از موارد آن شفاف سازی است که جلوی پنهان کاری و مخفی کار را می گیرد .

 

 

حسینی در خصوص ادعای 36 نماینده مجلس درباره انتصابات فامیلی در دولت، توضیح داد: این در حالی است که این 36 نماینده به مسائل مطرح شده در فضای مجازی اتکا کرده بودند اما ما انتظار داریم دقت بیشتری صورت بگیرد تا با این صحبت ها باعث یأس و ناامیدی مردم نشود.

کد خبر 1123197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha