ظرفیت فرهنگی و معنوی ایجاد شده پس از شهادت حاج قاسم بیشتر از اقدامات انجام شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه اقدامات انجام شده طی دو سال پس از شهادت حاج قاسم در استفاده از این ظرفیت بزرگ معنوی و فرهنگیِ متعلق به تمام جهان اسلام و آزادی خواهان دنیا آنگونه که باید، نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی، بعد از ظهر شنبه(13 آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری برگزار شد؛ در سخنانی جریان جدید فرهنگی در کشور پس از شهادت حاج قاسم را خون تازه ای در فرهنگ مقاومت و شهادت ایجاد کرد.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاستگاه این جریان را از استان کرمان دانست و با بیان اینکه ما افتخار می کنیم حاج قاسم اهل این استان بوده؛ تأکید کرد: این شرایط جدید باید متناسب با استان تحلیل شود.

 

 

وی ادامه داد: شاید مجموعه اقدامات انجام شده طی دو سال پس از شهادت حاج قاسم در استفاده از این ظرفیت بزرگ معنوی و فرهنگیِ متعلق به تمام جهان اسلام و آزادی خواهان دنیا آنگونه که باید، نبوده است.

 

 

پورابراهیمی با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه، گفت: تسخیر قلوب توسط شهید سلیمانی در میدان به صورت کامل مشهود است و این سرمایه بزرگی است.

 

 

وی بر لزوم ثبت کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد و گفت: روز شهادت شهید سلیمانی باید به این عنوان نامگذاری شود.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تحقق این امر را کمک به جایگاه های مختلف فرهنگی و دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی هم حیات و هم شهادت او مثمر ثم است و این سرمایه را باید در شورای فرهنگ عمومی به کار بگیریم که نادیده گرفتن آن جفا به شهدا است.

 

 

وی با بیان اینکه این مسئله همچنین می تواند به طراحی برنامه های بزرگ فرهنگی کمک کند و کرمان منشأ اقداماتی شود که از این پایگاه شکل بگیرد؛ آن را همچنین تزریق خون جدیدی در فرهنگ جامعه دانست.

 

 

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بودجه 1401 به جای ردیف محور بودن، برنامه محور بودن است، افزود: انتظار می رود شورای فرهنگ عمومی استان کرمان ظرف مدت زمانی که تا تصویب نهایی بودجه که نیمه دوم اسفندماه است، باقی مانده برنامه های محتوایی را با رویکرد شهید سلیمانی تهیه و ارائه کند تا در بُرش های وزراتخانه ای تقسیم بندی شود.

 

 

علی زینی وند، استاندار کرمان هم ثبت کرمان به عنوان پایگاه مقاومت اسلامی را یک مطالبه عمومی دانست و بر راه اندازی مرکز مهم بین المللی فرهنگی با محوریت شهید سلیمانی و مشارکت وزارتخانه های فرهنگی تأکید کرد.

 

 

 

کد خبر 1123253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha