نشست «مبارزه با بیگانه هراسی و افراطی گرایی در ابعاد جهانی»

«چالش های جهانی و ترندهای منطقه ای» یکی از رویدادهای مهم ماه اکتبر در روسیه بود که به صورت آنلاین در مرکز مطالعات افراطی- گرایی و رادیکالیسم وابسته به انستیتوی اقتصاد مسکو و با حمایت بنیاد دیپلماسی عمومی گورچاکوف برگزار شد.

 
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ، «چالش های جهانی و ترندهای منطقه ای» یکی از رویدادهای مهم در روسیه بود که به صورت آنلاین در مرکز مطالعات افراطی-گرایی و رادیکالیسم وابسته به انستیتوی اقتصاد مسکو و با حمایت بنیاد دیپلماسی عمومی گورچاکوف برگزار شد. 
هدف از برگزاری این برنامه و حضور کارشناسانی از ۱۵ کشور دنیا، بررسی و تبادل نظر درباره چالش¬های جدیدی است که امروز جامعه جهانی در مقابله با افراطی¬گرایی و راه¬های غلبه بر این مشکل، با آن روبرو است.
 کارشناسان در جریان این نشست، گزارش¬هایی نیز درباره ماهیت و نحوه ظهور افراطی¬گرایی، جامعه¬شناسی بیگانه¬هراسی، سیاست حکومت¬ها در حل این مشکل و فعالیت¬های سازمان¬های رادیکال برای حاضران قرائت شد. 
آغازگر این برنامه آقای تیشکوف و.آ. دبیر بخش زبانشناسی و تاریخ آکادمی علوم روسیه، عضو هیات رئيسه آکادمی علوم روسیه و قائم مقام اداره نظارت بر اجرای قوانین امنیت فدرال، مناسبات بین اقوام، مقابله با افراطی¬گرایی و تروریسم و همچنین آقای ژافیاروف دادستانی کل فدراسیون روسیه و آقای لوکیانتسف گ.ی. نماینده تام الاختیار وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون بودند. 
تمامی سخنرانی¬ها و مباحثات این میز گرد ضبط و از طریق کانال یوتیوب قابل مشاهده است. 
انستیتوی برگزار کننده این میزگرد پراهمیت، یک مرکز علمی و تخصصی است که زیر نظر انستیتوی اقتصاد مسکو در ماه آوریل ۲۰۲۱ تاسیس شده است. هدف از تاسیس آن، رصد و تحلیل شرایط، ماهیت، محتوا و پیامدهای ظهور افراطی¬گرایی و رادیکالیسم در دنیای امروز، انجام مطالعات تخصصی در خصوص ظهور نشانه¬های افراطی¬گرایی در فعالیت افراد و یا سازمان¬ها، آماده سازی مطالب آموزشی برای دانشجویان، حقوقدانان و فعالان حقوق بشر است. 
انستیتوی اقتصاد مسکو نیز یک موسسه خصوصی آموزش عالی در فدراسیون روسیه است که به صورت تخصصی به مطالعات علمی و فعالیت¬های آموزشی در حوزه اقتصاد، حقوق و قوانین و طراحی مشغول است. تربیت کادر متخصص در انستیتوی اقتصاد مسکو در ۹ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد و همچنین یک رشته تحصیلات تخصصی متوسطه در روسیه انجام می-گیرد.
کد خبر 1123279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha