تزریق ۷۴۵ هزار دوز واکسن در استان ایلام/ افزایش درصد واکسیناسیون نیازمند فرهنگ سازی است

یکصدمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، معاون امور اقتصادی استاندار و فرمانده قرارگاه استانی مدیریت مقابله باکرونا، معاون توسعه استاندار و سایر اعضای این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام،  در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: خارج شدن همه شهرها از وضعیت قرمز از آثار واکسیناسیون است و این کار باید تا رسیدن به شرایط مطلوب پیگیری شود.

 

« الیاس فتاحی» یادآور شد: از بازگشایی حضوری مدارس خوشحالیم اما بر اساس گزارش‌ها تعدادی از مدارس از تجهیزات و تهویه مناسب برخوردار نیستند که همکاران در آموزش و پرورش باید این موضوع را پیگیری کنند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به برداشته شدن تعدادی از محدودیت‌ها، پروتکل‌ها همچنان توسط مردم و مسئولین لحاظ شود، از هر گونه عادی انگاری پرهیز شود، خاطرنشان کرد: تزریق دوز سوم واکسن برای کادر درمان، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای مدنظر دانشگاه علوم پزشکی باشد.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست، با بیان اینکه خوشبختانه هنوز در کشور مورد مثبتی از سویه« اُمیکرون» نداشتیم، ابراز کرد: فوتی ها در کشور رو به کاهش است، کل بستری های استان در حال حاضر ۵۳ نفر هستند.

 

« محمد کریمیان» یادآور شد: تا کنون ۷۴۵ هزار واکسن تزریق شده است که ۴۰۵ هزار نوبت اول و ۳۳۴ هزار نوبت دوم تزریق شده است،  واکسیناسیون ۱۸- ۱۲ سال نیز ۷۹ هزار نفر تزریق شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: درصد پوشش نوبت اول واکسیناسیون در استان ۸۵ درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون ۷۰ درصد بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، با بیان اینکه به نظر می رسد بر اساس سوابق قبلی سویه جدید «اُ میکرون»هم وارد کشور شود، یادآور شد: هنوز در استان خیلی از افراد پرخطر هستند که به هر دلیلی واکسینه نشده اند.

 

« جمیل صادقی فر» ابراز کرد: واکسیناسیون مادران باردار در شهرستان‌های ایوان، بدره و دره شهر بالای ۸۰ درصد بوده است اما در مهران با کمترین میزان ۲۱ درصد بوده است

 

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در حال حاضر بحث عادی انگاری چه بین واکسن زده ها و چه واکسن نزده هاست، گفت: واکسن گریزی جمعیت باقی مانده عدد کمی نیست، در بحث واکسیناسیون مقداری عقب هستیم.

 

صادقی فر گفت: دادستانی و اصناف در بحث اصنافی که واکسن نزده اند و یا پروتکل‌ها را رعایت نمی کنند بیشتر ورود کنند، ما جز استان‌هایی هستیم که کمترین میزان پلمپ را در کشور داریم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست، با بیان اینکه ذهنیت‌های منفی نسبت به کرونا باعث می شود که خیلی از خانواده ها پای کار نیایند، گفت: چرا باید شهرستان مهران همچنان در آمار واکسیناسیون پایین باشد؟ حتما مشکلی است و همه و رسانه ها باید ورود کنند که این مشکل برطرف شود.

 

«امیر مهردادی» با بیان اینکه وقتی مدرسه تعطیل است، آموزش مجازی نباید تعطیل شود و این خلاف آموزش و بخشنامه است، خاطرنشان کرد: باید اولیای مدارس و فرمانداران پای کار بیایند و به مدارس کمک کنند.

 

کد خبر 1123333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha