قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۲۶ نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۲۶ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (13 آذر ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 149 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 71 نفر مبتلای قطعی و 11 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد، 83 هزار و 21 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از 267 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست حدود 24 درصد موارد مثبت بودند، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه بودند.

 

یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، حتما از ماسک استفاده کرده، رعايت فاصله فيزيكي، عدم شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها، از رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازارهاي شلوغ و بدون تهويه مناسب خودداری کنيد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: چنانچه سه ماه از تزريق دوز دوم واكسن هاي سينوفارم، بركت و بهارات گذشته، حتما دوز سوم همان واكسن را تزريق نمايند و شش ماه از تاريخ تزريق دوز دوم نيز يادآور آسترازنيكا و يا پاستوكووك را تزريق نماييد و چنانچه واكسن تزريق شده از نوع آسترازنيكا و اسپوتنيك باشد، حتما شش ماه بعد از نوبت دوم، نوبت يادآور را تزريق نماييد.

کد خبر 1123344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha