نهضت آسفالت گرگان با ۳۰۰میلیارد شتاب می گیرد/ جلسه شورا تحت الشعاع دربی فوتبال

 تصویب لایحه تفویض اختیار ۳۰۰ میلیارد ریالی به شهردار گرگان، روند اجرای روکش  و ترمیم آسفالت معابر و خیابان های گرگان را شتاب می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، بر اساس یکی از موارد مطروحه  در سی امین جلسه رسمی و علنی پارلمان شهری،  لایحه، شهرداری گرگان  با موضوع درخواست تفیض اختیار هزار میلیاردی ریالی به بحث و تبادل نظر گذاشته شده. بر همین مبنا   تقاضای تفویض اختیار تا سقف 300 میلیارد ریال برای خرید قیر مورد نیاز نهضت آسفالت محلات و سقف700 میلیارد ریالی برای خرید  میله گرد مورد نیاز درشهربازی مدرن گرگان به شورای شهر گرگان ارایه شد که پس از طرح نظر موافقان و مخالفان این لایحه مصوب شد.

 

رییس کمیسون نظارت و بررسی بر شکایات شورای شهر گرگان در خصوص این جلسه گفت: بیش از سه ماه  از آغاز به کار شورای ششم می گذرد و  نتوانستیم بسیاری از درخواست های مردم را عملی کنیم.

 

زهرا نورا گفت: تا چه زمانی می توانیم  از کمبود اعتبار سخن بگوییم.

 

زهرا  نورا اظهار داشت : تاخیر در اجرای نهضت آسفالت گلایه بسیاری از مردم را به همراه داشته است. نباید خدمت به  شهروندان را به سبب نبود نقدینگی معطل کنیم.

 

وی با اشاره به همزمانی جلسه شورا با شهرآورد فوتبال ( استقلال- پرسپولیس) خطاب به اعضای شورای شهر گفت: نباید برای تماشای فوتبال بخواهیم جلسه شورا را زودتر تمام کنیم، لوایح بسیاری پیش رو داریم.

عیسی مهری نایب رییس شورا طی سخنانی خواستار شفافیت بیشتر در خصوص این  لایحه شد و گفت: باید محل  مصرف میله گردها و قیر خریداری شده مشخص شود تا بتوانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم 
 

شهردار گرگان در خصوص این لایحه گفت:‌ برای سرعت دادن در تکمیل شهر بازی و نهضت آسفالت باید مانع زدایی را به عنوان یک اصل بپذیریم . محمدرضا سبطی گفت: همه قیر مورد نیاز بر مبنای قیمت های رسمی از پالایشگاه های دولتی و خرید میله گرد با درج در سامانه ستاد وآگهی در روزنامه خریدداری می شودو دغدغه ای در این خصوص وجود ندارد

 

وی گفت: به صورت روزانه قیمت قیر در حال افزایش است به نحوی که قیمت هر تن قیر از حدود 9 میلیون به حدود12 میلیون تومان رسیده است.

 

صفرعلی پایین محلی رییس شورای شهر گرگان هم گفت: برای سرعت بخشیدن به خدمت گذاری به مردم باید قوانیم دست و پاگیر را برداریم و درمقابل نظارت و بازرسی ها را افزایش دهیم تا به طور همزمان حافظ بودجه بیت االمال باشیم و هم خدمت شایسته ای به شهروندان بدهیم.


در اواسط این جلسه ٣٠ نفر از  فعالان اجتماعی فرهنگی گرگان با حضور درصحن شورا  نسبت به حوادث و اتفاقات اخیر در جشنواره پاییز هزار رنگ  اعتراض کردند.
 

مهدی اربابی یکی از فعالان فرهنگی و انقلابی شهر گرگان در سخنان خود اظهار داشت: در ابتدا مقرر بود که تحصن و  تجمعی اعتراضی در مقابل شورا برگزار شود که با توجه به شرایط کشور و عدم سو استفاده افراد سودجو این موضوع لغو شود.

 

کد خبر 1123367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha