کانون امام خمینی(ره) رودبار کانون برتر گیلان در سومین رویداد ملی فهما

شیرزاد با اشاره به کسب حدود ۱۴ هزار امتیاز در رویداد ملی فهما از برتری کانون امام خمینی(ره) رودبار در بین کانون‌های مساجد گیلان خبرداد.

خبرگزاری شبستان- رشت، سمیه اکبرپور؛ سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» در ۹۴۷ باب از کانون‌های مساجد گیلان در حال اجراست تا توان و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد استان در رقابت سالم با سایر کانون‌های فرهنگی هنری در سطح کشور ارزیابی شود.

 

در این رویداد ملی که کمتر از ۲۰روز به پایان آن مانده است، کانون فرهنگی هنری امام خمینی(ره) رودبار با کسب حدود ۱۴ هزار امتیاز پیشتاز در استان گیلان است و رقابت همچنان ادامه دارد.

 

«شبنم شیرزاد»با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما و تلاش کانون امام خمینی(ره) رحمت آباد رودبار در این رقابت ملی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح در قالب شبستان و رواق‌های مختلف ۱۲ گانه در سامانه بچه‌های مسجد تعریف شده که باید فعالیت‌ها در آن ثبت تا امتیاز لازم اخذ شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی(ره) رودبار با بیان اینکه تاکنون حدود 14 هزار امتیاز در این رقابت کسب کرده‌‎ایم افزود: این امتیاز با ثبت فعالیت‌ها در گروه‌های نمایش، سرود، فیلم، تولیدات چند رسانه‌ای، طرح‌های فرهنگی، آزمون‌های مختلف، آتار تولیدی و کارآفرینی حاصل شده است.

 

وی اعلام کرد: کانون روستایی امام خمینی(ره) رودبار با کسب امتیازات لازم، رتبه برتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان را تا این لحظه در رویداد ملی فهما به خود اختصاص داده است و حدود ۱۵ روز تا پایان این رقابت زمان مانده است.

 

 

شیرزاد با بیان اینکه این کانون از سال 97 فالیت خود را آغاز کرد افزود: این کانون با حدود 70 نفر عضو علاوه بر کلاس قرآن و احکام اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌کند.

 

وی با اشاره به رویکرد جوان محوری کانون و حضور پررنگ نوجوانان در فعالیت‌ها تصریح کرد: اجرای فعالیت‌های متنوع و جذاب مطابق با نیاز جوانان و بهره‌گیری از ظرفیت آنان در کنار گشاده رویی و رفتار دوستانه موجب جذب نوجوانان و جوانان به این کانون شده است.

 

 

شیرزاد از اجرای طرح «خانه به خانه» در این کانون خبر داد و بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و عدم حضور دانش آموزان در مدارس و نیاز به تقویت برخی دروس چون ریاضی طرح مذکور اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح در مقطع راهنمایی اجرا شد تصریح کرد: مربیان کانون که خود دوره‌های آموزشی لازم را در این مقطع فرا گرفته بودند جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان با حضور در منزل آنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ارائه مباحث لازم پرداختند.

 

 

مدیر کانون امام خمینی(ره) اجرای  پرده‌خوانی را دیگر طرح کانون در رویداد ملی فهما دانست و بیان کرد: در قالب این طرح مباحث دینی و اعتقادی همچنین مسائل روز برای نوجوانان به شیوه‌ای جذاب و دلنشین ارائه شده و به شبهات آنان پاسخ داده می‌شود.

 

وی تنوع برنامه‌ها در کانون را موجب شناسایی نیازها و استعدادهای جوانان محل دانست و گفت: توزیع 30 بسته معیشتی و گوشت گرم بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده، برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی و سواد رسانه‌ای و پخت نان محلی و توزیع در روستا از دیگر برنامه‌های این کانون در مناسبت‌های مختلف است.

 

شیرزاد برگزاری کلاس‌های کارآفرینی در رشته تسمه بافی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: به همت یکی از بانوان کارآفرین روستا کلاس‌های آموزش تسمه بافی برای دختران عضو کانون برگزار شده و آثار آنان در قالب نمایشگاه در روستاهای همجوار به فروش می‌رسد.

 

 

وی اضافه کرد: طرح نظافت محله نیز با همکاری پسران عضو کانون اجرا می‌شود تا چهره‌ای زیبا از روستا به نمایش گذاشته شود.

 

شیرزاد با انتقاد از عدم حمایت از فعالیت‌های کانونی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در روستاها کانون فعالیت‌های مختلف با محوریت جوانان هستند و تداوم این فعالیت‌ها نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

 

 

کد خبر 1123504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha