اهرم و ابزار اقتدار جمهوری اسلامی اراده اجتماعی و حمایت مردمی است

عباسی مهر گفت: اهرم و ابزار اقتدار جمهوری اسلامی اراده اجتماعی و حمایت مردمی است و سرمایه نظام و انقلاب اسلامی مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهدی عباسی مهر» در نشست بصیرتی با عنوان بررسی آخرین تحولات سیاسی منطقه و ایران و وضعیت سیاسی دانشگاه ها که توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بستر فضای مجازی برگزار شد، بیان کرد: از میانه های سال 2007 سیاستی در قبال جمهوری اسلامی اعمال شد که می توان آن را در بیانات دونالد ترامپ و با کلیدواژه «فشار حداکثری» دید.

 

مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: این فشار حداکثری سیاستی نبود که توسط ترامپ طراحی شده باشد و وقتی بررسی ساده می کنیم و به مطالب و پژوهش های اندیشکده های آمریکا می نگریم، مطلع می شویم از اواخر دوره بوش بررسی دقیقی نسبت به جامعه و دولت ایران و نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران رخ داده تا به راهبرد مشخص و زمان بندی دقیقی در مواجه با جمهوری اسلامی ایران برسند.

 

* دکترین فشار حداکثری در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی است

وی عنوان کرد: برخی این فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی را به عنوان دکترین ترامپ می دانند، ابعاد دکترین فشار حداکثری را می توان در لایه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی مشاهده کرد و این ابعاد در دکترین فشار حداکثری موازی با هم مورد توجه قرار است.

 

عباسی مهر افزود: در بُعد فرهنگی، هجمه رسانه ای بالایی را شاهد هستیم که از سال 2010 تا 2020 اجرایی شده است، این هجمه ها فقط سیاسی یا آگاهی بخشی از جنس نظریه ها نبوده و آنچه در رسانه های غربی به ویژه رسانه های فارسی زبان می بینیم این است که به تمامی نهادهای ایران حمله می شود.

 

وی تأکید کرد: افزایش ضریب خشونت، آشفتگی و بالا بردن استرس در کسانی که از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند افزایش یافته و نهاد خانواده مورد حمله قرار گرفته است و این جریان رسانه ای بسیاری از ارزش ها را مورد هدف قرار داده و این  رسانه در اختیار طیف خاصی از جریان های معاند و برانداز قرار گرفته مانند جریان های سلطنت طلب یا وابسته به سعودی که در گذشته نظیر آن را نداشتیم و آنها تنها به دنبال براندازی نیستند.

 

* مشکلاتی اقتصادی افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به سیاست فشار حداکثری در حوزه اقتصاد توضیح داد: در لایه اقتصادی بحث تحریم ها را داریم که وقتی بررسی میدانی می کنیم می بینیم این تحریم ها بی سابقه است و مشکلات ایجاد شده در این حوزه روی لایه اجتماعی هم اثر می گذارد و به واسطه مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی رخ می دهد.

 

وی گفت: در سال های 97 و 98 در اقتصاد ایران، دهک میانی لاغر شده و همه به سمت دهک های پایین سوق یافتند و وقتی بحران های اقتصادی و فاصله دهک ها زیاد می شود در این وضعیت، آسیب های اجتماعی افزایش می یابد و میزان گرایش به مواد مخدر و فاکتورهای منفی افزایش می یابد.

 

عباسی مهر اظهار کرد: در حوزه امنیتی هم وقتی در فاکتورهای اقتصادی دچار مشکل شوند، بستر برای ناامنی فراهم می شود و در این حوزه و در سیاست فشار حداکثری، شکل گیری داعش را می توان دید و اینکه خاورمیانه جدید را به صورت میدانی اجرا می کنند و در مرزهای ایران بحث ناامنی پیاده سازی می شود.

 

مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: بُعد دیگر در دکترین فشار حداکثری، لایه سیاسی است که شاهد تقابل های سخت و رودررویی حذفی در فضای سیاسی کشور در 2 دهه اخیر هستیم.

 

* آمریکا با سیاست فشار حداکثری می خواهد بی دولتی در ایران حاکم شود

وی اعلام کرد:  در دکترین فشار حداکثری در حوزه سیاسی می خواهند دولت بلاموضوع شود و بی دولتی در ایران حاکم شود، آسیب پذیری امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به نهایت خود برسد و ماحصل آن پایان نظام سیاسی و براندازی نظام سیاسی و فروپاشی باشد و در این دکترین به دنبال فروپاشی نظام سیاسی، فروپاشی اقلیم و تجزیه طلبی در ایران هستند.

 

عباسی مهر گفت: جمهوری اسلامی به دنبال حفظ اقتدار خود در بُعد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی و هم حل مسائل مردم است و نظام به شرطی می تواند از این مسیر عبور کند که در فضای داخل هماهنگی و هم افزایی ایجاد کرده و فاصله دولت و ملت را به حداقل برساند و دست برتر را در فضای مذاکرات نشان دهد.

 

وی تصریح کرد: هرگونه پیام دال بر ضعف در مذاکرات با هرکشوری موجب می شود تا امتیاز کمتری بگیریم و باید در عین حال که روابط تجاری را افزایش می دهیم، قدرت اقتصادی خود را تقویت کنیم و همچنین باید در عین حال که نهاد های تولید را تقویت می کنیم، دهک های پایین جامعه را مورد توجه قرار دهیم و کاهش تورم در دستور کار دولت باشد.

 

* قومیت ها، تنوع اقلیمی و تنوع گویش ها فرصتی است در ایران که باید تقویت شوند

مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اعلام کرد: قومیت ها، تنوع اقلیمی و تنوع گویش ها در ایران فرصتی است که باید توسط ابزارهای رسانه ای تقویت شود.

 

وی بیان کرد: رویکرد ما در برابر غربی ها در حوزه منطقه تغییری نکرده ما سیاست روشنی داریم با کشورهای همسایه روابط حسنه خواهیم داشت البته مبتنی بر منافع ملی و جمهوری اسلامی به دنبال تعامل با دنیاست اما این روابط باید متنبی بر حفظ مناقع ملی و عزت ایران باشد.

 

عباسی مهر خاطر نشان کرد: اهرم و ابزار اقتدار جمهوری اسلامی اراده اجتماعی و حمایت مردمی است و سرمایه نظام و انقلاب اسلامی مردم هستند و دولت هایی می توانند باعث اقتدار نظام شوند که پشتوانه مردمی داشته و ارتباطات گسترده و بدون واسطه با جامعه داشته باشند.

 

وی یادآور شد: ملت مظلوم ما در برابر جریان های قدرتمند و ثروتمند روی آرمان های استقلال، آزادی و تمامیت ارضی پافشاری می کند و در این شرایط جامعه دانشگاهی، اساتید و دانشجویان باید نگاه شان نسبت به آینده کشوری راهبردی باشد و امید به آینده روشن است زیرا توانستیم از دوران های سخت عبور کنیم.

 

کد خبر 1123553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha