اجرای امر به معروف و نهی از منکر به دانش، بینش، بصیرت و زمان شناسی نیاز دارد

آیت ‌الله صدیقی گفت: امر به معروف و نهی از منکر، سیره تمامی انبیا و خاتم انبیا، حضرت محمد (ص) است و اجرای آن به دانش، بینش، بصیرت و زمان شناسی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «کاظم صدیقی»، امروز (یکشنبه 14 آذر) در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه ‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور که به میزبانی شیراز برگزار می شود، گفت: برای اجرا کردن فریضیتن و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به برنامه و ایجاد گفتمان نیاز داریم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت الهی و وجدانی است و به واقع حفاظت از تمام احکام دین است.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر، سنگر و حفاظ اصول و فروع دین است و در سوره مبارکه «بقره» از اهالی امر به معروف به عنوان صالحین یاد می شود.

آیت ‌الله صدیقی، امر به معروف و نهی از منکر را ماموریت الهی دانست و عنوان کرد: اسلام و مکاتب آسمانی، تامین مصلحت فرد را در گروی تامین مصلحت جامعه می‌ دانند و نتایج مطلوب امر به معروف و نهی از منکر به تمامی جامعه باز می گردد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، سیره تمامی انبیا و خاتم انبیا، حضرت محمد (ص) است و اجرای آن به دانش، بینش، بصیرت و زمان شناسی نیاز دارد.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: برخورداری از دانش کافی در این حوزه سبب می شود تا با هر انسانی متناسب با زبان خودش صحبت کرد و ضمن ارزیابی مناسب برای انجام این مهم باید برنامه ریزی‌ ها واقدامات مناسبی داشت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: باید روش دشمن در تخریب اعتقادات ما را بشناسیم و با علم و عمل کافی با آن به مبارزه بپردازیم.

وی تاکید کرد: تسلط بر شبکه ‌های مجازی از ضرورت‌ های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونین اجتماعی و مطالبه‌ گری و رابطین عفاف و حجاب است و گروه های اندیشه ورز در هر شهر و استانی باید برای این حوزه تشکیل شود.

کد خبر 1123584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha