مسابقات قرآن کریم، بنیه  اعتقادی و مذهبی را در بین خانواده ها تقویت می کند

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: مسابقات قرآن کریم به مانند مدهامتان، بنیه اعتقادی و مذهبی را در بین خانواده ها تقویت می کند.

«مرتضی کوچکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در خصوص برگزاری مسابقات قرآن کریم، یکی از عرصه های فعالیت های گروهی قرآن، تشکیل و برگزاری مسابقات قرآن کریم است که می تواند تجلی گاه پیوند هنر و متون اصیل اسلامی باشد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی و قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاوت قرآن کریم مجال پیوند دلهای جوانان دلباخته  به قرآن است  از طرف دیگر رقابت در اجرای قرائت قرآن کریم همراه با  حفظ قرآن کریم، همانند گنجینه ایی گرانبها  در میان ما است و می تواند بلندترین مفاهیم توحیدی را بیان کند و این رقابت ها سبب انس با قرآن کریم و آشنایی با فضایل اهل بیت عصمت و طهارت می شود.

 

کوچکی یادآور شد: یکی از اهداف برگزاری  مسابقات قرآن کریم  در جامعه  به وسیله ارگانها و نهادهای فرهنگی  در جهت تقویت بنیه  اعتقادی و مذهبی و همچنین  توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در سطح جامعه  اسلامی است و می تواند ترویج فرهنگ قرآنی  معارف دینی در سطح  جامعه باشد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن کریم در جامعه سبب ایجاد  و تقویت شور و انگیزه قرآنی  در میان عموم  مردم می شود، افزود: همچنین سبب بالا رفتن سطح کیفی تلاوت قرآن به ویژه  با استفاده از تجربه و تخصص  و ایجاد انگیزه در بین کسانی می شود که تازه می خواهند این مسیر با ارزش را طی کنند.

 

کوچکی با اشاره به اینکه ترویج قرائت قرآن و ترویج نغمه های دینی و الهی یکی دیگر از اهداف برگزاری مسابقات قرآن می باشد، گفت:  یکی دیگر از مزیت ها برگزاری  مسابقات در  جامعه، ترویج فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرآن و قرائت قرآن کریم در میان عموم مردم است.

کد خبر 1123623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha