بهره مندی معلولان از امکانات و فضاهای شهری باید سهولت پیدا کند

موحدیان با بیان اینکه معلولان و توانیابان ۱۵ درصد جامعه را متشکل می‌شوند، گفت: معلولین جامعه‌ای هستند که نیازمند توجه بوده و حق آنها است که به راحتی بتوانند در سطح شهر تردد و از امکانات و فضاهای شهری بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» امروز یکشنبه (۱۴ آذر) در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به هفته گرامیداشت معلولان و نشست و دیدارهای متعددی که از سوی اعضای شورا با تشکل‌های مردمی و سمن‌های فعال در این عرصه داشت، اظهارکرد: در این جلسات قول‌های مساعدی نیز به این عزیزان داده شده است؛ معلولین جامعه‌ای هستند که نیازمند توجه بوده و حق آنهاست که به راحتی بتوانند در سطح شهر تردد و از امکانات و فضاهای شهری بهره ببرند.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: در روز جمعه نیز اقدام شایسته‌ای از سوی شهرداری مشهد در جهت توجه به معلولان و توانیابان بودیم؛ در زمینه نصب وسایل تفریحی و ورزشی برای این عزیزان قدم خوبی برداشته شده و امیدواریم هرروز شاهد تقویت این اقدامات باشیم.

 

وی با بیان اینکه معلولان و توانیابان 15 درصد جامعه را متشکل می‌شوند، گفت: متاسفانه این قشر از شهروندان اکثرا در منازل هستند و با شرایط نامناسبی زندگی را می‌گذرانند و از سوی دیگر خانواده آنها هم در رنج هستند.

 

موحدیان در ادامه با گرامیداشت 16 آذرماه، روز دانشجو، تصریح کرد: این روز به بهانه اقدام و واکنش با بصیرت دانشجویان به دیدار رسمی معاون رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ما ثبت شد؛ روزی که 3 نفر به شهادت رسیدند اما این خبر علیرغم نبود وسایل ارتباط جمعی، به سرعت در تمام دنیا پیچید و برگ ننگین دیگری برای کشور آمریکا شد.

 

وی با بیان اینکه اکثر سرداران ما دانشجو بودند و در جنگ هم اقدامات بزرگی برای این مرز و بوم رقم زدند، گفت: دانشجو باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشد؛ به عنوان شورای شهر، از این روحیه جوانی و مطالبه‌گری استقبال می‌کنیم چراکه بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: مشارکت و نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه مدیریت شهری بسیار می‌تواند کارساز باشد؛ این عزیزان در دوران تحریم‌های ظالمانه، اقدامات بزرگی انجام دادند که بابت این تلاش‌ها، تشکر صمیمانه می‌کنم.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی حدود 2 ساله دانشگاه‌ها، اظهارکرد: امیدواریم با بهبود شرایط، هرچه سریعتر شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها و حرکت‌های سیاسی و انقلابی دانشجویان باشیم.

 

موحدیان در ادامه با تبریک روز حسابدار، گفت: حسابداران کار بزرگی می‌کنند ولی اقدامات آنها کمتر جلوه می‌کند؛ اگر حسابداری در مجموعه‌ای نباشد، هیچگونه اقدام موثری نمی‌توان انجام داد چراکه سر و سامان دادن به مباحث مالی به عهده حسابدار بوده و به پیش برد اقدامات می‌پردازند.

 

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب و روز پرستار، با بیان اینکه در 2 سال اخیر شاهد زحمات ایثارگرانه پرستاران در عرصه مقابله با ویروس کرونا بودیم و شهدای سلامت کارهای بزرگی انجام دادند؛ گفت: بهترین قدردانی از زحمات و تلاش‌های پرستاران، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا قدمی در جهت کاهش مشقت و سختی این عزیزان برداریم.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای شهر هم در مصوبه‌ای، نسبت به نامگذاری خیابانی به نام شهدای سلامت اقدام نمود، گفت: این اقدام بسیار کوچک بوده و امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری به این جامعه ارائه دهیم چراکه با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

 

وی تصریح کرد: روز پرستار را باید به همسران جانبازان سرافراز کشورمان تبریک و تهنیت عرض کنیم؛ شیرزنانی که کار بسیار سختی دارند و صبر و بردباری آنها کمتر از جانبازی نیست.

کد خبر 1123681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha