برخورد جدی با عرضه کنندگان سموم و کود قاچاق و غیر مجاز در استان فارس

احمدی گفت: نظارت بر واحدهای فروشندگی سموم در استان فارس با هدف حفظ سلامت و جان مردم و محیط‌ زیست تشدید می شود و با متخلفان عرضه سموم و کود قاچاق، غیرمجاز، تقلبی و تاریخ گذشته در استان برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد احمدی»، امروز (یکشنبه 14 آذر) از تشدید نظارت بر واحدهای فروشندگی سموم در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این نظارت ها با هدف حفظ سلامت و جان مردم و محیط‌ زیست انجام می شود و با متخلفان عرضه سموم و کود قاچاق، غیرمجاز، تقلبی و تاریخ گذشته در استان برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس افزود: در بازدیدهایی که در این خصوص تاکنون از داروخانه های گیاهپزشکی و فروشگاه های سموم کشاورزی در استان به انجام رسیده است، 10 واحد متخلف توسط مراجع قضایی پلمپ شده اند و بیش از یکصد اخطار توسط تیم بازدید برای فروشندگان صادر شده است.

وی اضافه کرد: با هدف اجرای طرح نظارت و بازدید دوره ای از فروشگاه های سموم در شهرستان های فارس نیز گروه های نظارتی از فروشگاه های عرضه سموم به صورت هفته ای بازدید می کنند و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

احمدی تاکید کرد: کشاورزان باید برای جلوگیری از صدمه زدن به محصولات کشاورزی و آلودگی بیش از پیش محیط زیست، سموم مورد نیاز خود را از داروخانه های گیاهپزشکی و فروشگاه مجاز فروش سموم دارای پروانه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهیه کنند.

وی تصریح کرد: تولید محصول سالم ضمن ارتقای سلامت شهروندان می تواند بازارهای صادراتی جدیدی برای محصولات کشاورزی استان ارمغان آورد.

 

کد خبر 1123694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha