رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مهار بیماری کرونا  است/ لزوم اقناع‌سازی مردم برای تزریق واکسن

قناعت با اشاره به اینکه عادی انگاری یکی از مشکلات جدی در خراسان جنوبی است، گفت: تنها راه برون رفت و مهار بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت واکسن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (۱۴ آذر) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: فرمانداران گزارشات ارائه شده برای ستاد کرونا را راست آزمایی کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعلام وضعیت قرمز شهرستان طبس در سطوح ملی برای استان زیبنده نیست، افزود: طبس تا چند روز قبل در وضعیت نارنجی قرار داشت اما به دلیل مسافرپذیری و تنها با اضافه شدن ۲ نفر بیمار به آمار مبتلایان، به قرمز تغییر رنگ داد. 

 

وی بیان کرد: روند ابتلا به کرونا در سطح کشور مدیریت شده و فرمانداران خراسان جنوبی نیز محکم پای کار باشند تا شهرهای قرمز و نارنجی تبدیل به وضعیت نارنجی و زرد شود.

 

قناعت با اشاره به لزوم انجام واکسیناسیون کرونا، ادامه داد: برای ترغیب و اقناع مردم به تزریق واکسن به خصوص در شهرستان درمیان از ظرفیت بزرگان و‌ علما استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه عادی انگاری یکی از مشکلات جدی در استان و کشور است، تصریح کرد: تصور همزیستی با کرونا و کنار آمدن با این بیماری به شرطی خوب است که پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت شوند و اصل استفاده از ماسک و دقت در فاصله اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: تنها راه برون رفت و مهار بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت واکسن است.

 

وی بر استفاده از ادبیات جدید و گفتمان فرهنگ سازی و‌ اطلاع رسانی توسط رسانه های برای اقناع سازی جامعه تأکید کرد و افزود: امروز نباید با گفتمان اسفند ۹۸ با مردم سخن بگوییم بلکه باید نوآوری داشته باشیم.

 

قناعت ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد با تزریق دوز دوم واکسن، درصد مرگ و میرها به شدت کاهش یافت لذا همه باید با جدیت به این موضوع ورود کنیم و با اقناع سازی، همه افراد را به واکسیناسیون ترغیب و تشویق کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعمال جدی دستورالعمل های بهداشتی در سطح مدارس استان، تأکید کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی نیز باید تشدید شود با توجه به شرایط خاص طبس، در بخش دستگردان به جهت بعد مسافتی که با مرکز شهرستان دارد، گروه های تخصصی مجری طرح شهید سلیمانی مستقر شوند و بیماریابی با شدت بیشتر از قبل ادامه یابد.

 

وی با بیان اینکه بیماری کرونا از بین نرفته و با کسی هم شوخی ندارد، عنوان کرد: انتقال این جلسه از محیط استانداری به فضای دانشگاه علوم پزشکی، نشان دهنده جدی بودن موضوع و تأکید به این مسئله است که اگر چه شرایط قدری تعدیل شده و وضعیت وخیم گذشته را نداریم، اما کرونا به جهت تبعات تلخی که دارد، در هر حالتی باید جدی گرفته شود.

 


 

کد خبر 1123706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha