تعرفه پزشکان در مشهد بسیار پایین است

زحمتکش با بیان اینکه همه صنف ها خود نرخ تعرفه را تعیین می کنند در حالی که تعرفه پزشکان در هیئت دولت مشخص می شود و پایین تر از حد معمول است؛ اظهار کرد: در سال ۹۸ تعرفه پزشکان ۱۰ درصد و در سال ۹۹، ۱۵ درصد افزایش داشته است که نسبت به تورم پایین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود زحمتکش» امروز یکشنبه (14 آذر) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع «مهاجرت پزشکان، کرونا، تعرفه خدمات درمانی » در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: گروه های تحصیلی مختلف طی این سالها اقدام به مهاجرت می کردند  و گروه پزشکی نیز یکی از این گروهها بوده است.

 

عضو هیئت مدیره و مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه برای تربیت یک پزشک هزینه های هنگفتی می شود اما باید بررسی کرد که چرا پزشک ما مهاجرت می کند؛ افزود: دلایل اجتماعی زیادی در این خصوص وجود دارد که یکی از این دلایل تعرفه پایین پزشکان است، گاهی پزشک ما با مهاجرت شغل خود را نیز از دست می دهد و در کشوری که مهاجرت کرده نمی تواند طبابت کند.

 

وی با اشاره به اینکه در بازه سال ۹۸ تا ۸۹ ، ۲۴۰۰ پزشک درخواست مهاجرت از ایران کردند و در یک سال اخیر این آمار به ۳۰۰۰ هزار نفر رسیده است؛ تصریح کرد: مشهد ۵ هزار پزشک عمومی دارد که۲۲۰۰ پزشک پروانه طبابت دارند و  تنها 900 پزشک مطب دارند.

 

زحمتکش با بیان اینکه همه صنف ها خود نرخ تعرفه را تعیین می کنند در حالی که تعرفه پزشکان در هیئت دولت مشخص می شود و پایین تر از حد معمول است؛ اظهار کرد: در سال ۹۸ تعرفه پزشکان ۱۰ درصد و در سال ۹۹، ۱۵ درصد افزایش داشته است که نسبت به تورم خیلی پایین است و اگر این گونه ادامه پیدا کند دولت باید سرانه سلامت را افزایش دهد.

 

وی در خصوص شلوغی خیابان عارف، پرستار، محتشمی و حضور مطب ها در این خیابان ها؛ گفت: در حال حاضر ۶۰۰ همکار ما در این خیابان ها مطب دارند، در همه جای دنیا مرسوم است که مطب پزشکان در کنار بیمارستان ها و مراکز رادیولوژی و دیگر خدمات درمانی قرار گیرد تا برای بیماز نیز دسترسی راحت تر باشد، لذا باید شهرداری ترافیک این خیابان ها که خواسته اکثر مردم است را تدبیر نماید اما اگر بخواهد مطب ها به جای دیگر منتقل شود باید شهرک سلامت در چند نقطه مشهد ساخته شود.

 

عضو هیئت مدیره و مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص مشکلات الکترونیکی شدن نسخه پزشکان گفت: نسخه الکترونیک زیرساخت ، پهنای باند، ظرفیت و یک سری بسترهای لازم نیاز دارد لذا اگر می خواد کاری انجام شود باید بسترها فراهم شود.
وی در ادامه به آمار شهدای سلامت در مشهد اشاره کرد و افزود:  ۳۵ پرونده در مشهد داریم که ۱۸ پرونده برای شهدای سلامت به نتیجه رسیده که از ۱۸ نفر ، ۶ نفر پزشک هستند.

 

زحمتکش با اشاره به تصمیم‌گیری ستاد استانی کرونا در خراسان رضوی در خصوص زمان بازگشایی مدارس ابتدایی؛ گفت: زمان بازگشایی مدارس ابتدایی اول بهمن ماه امسال پیش‌بینی شده است تا علاوه بر شناخت بیشتر سویه اومیکرون، تصمیم‌گیری برای واکسیناسیون مقطع دبستان گرفته شود.

 

وی افزود: همچنین بر اساس دستور ریاست جمهوری هیچ واکسیناسیونی برای گروه سنی زیر ۱۲ سال درکشور انجام نخواهد شد تا بی‌خطر بودن تزریق واکسن کرونا برای این گروه در ۱۰ کشور در حال انجام، اثبات شود.

کد خبر 1123725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha