نهضت آبرسانی به عشایر استان ادامه دارد / بیشترین میزان اعتبارات را دریافت کرده ایم

آذری گفت: نهضت آبرسانی به عشایر استان ادامه دارد و با وجود خشکسالی در سال اخیر که مشکلات عدیده ای را برای عشایر استان ایجاد کرده است تلاش می کنیم تا آبرسانی به عشایر استان را با اعتبارات ویژه تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «معرفت آذری» امروز (14 آذرماه) در بازدید خبرنگاران از طرح ها و پروژه های آبرسانی به عشایر استان اردبیل گفت: خط تفکیک «آج اشمه» 450 متر مکعب آب مورد نیاز عشایر استان را تامین می کرد که در سال 98 با هدف تکفیف آب شرب و آب کشاورزی عشایر مورد نیاز این خط انتقال راه اندازی و آب شرب مورد نیاز عشایر از 50 متر مکعب به 120 متر مکعب افزایش داده شد.

 

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل تصریح کرد: با راه اندازی و تکمیل این پروژه به 220 قشلاق آبرسانی پایدار صورت می گیرد که آب به طول 10 کیلومتر به مخازن تصیفه انتقال داده می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون230 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته و بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همزمان با ایام الله دهه فجر این پروژه عظیم انتقال آب و تفکیک آب شرب و کشاورزی اراضی قشلاقات عشایر افتتاح خواهد شد.

 

آذری عنوان کرد: با افتتاح این پروژه خدمات آبرسانی سیار به عشایر کاهش خواهد یافت و آب مورد نیاز برای 2800 خانوار عشایر استان و 400 هزار واحد دامی از طریق این خطوط انتقال آب شرب و کشاورزی تامین می شود.

 

وی اعلام داشت: رتبه هشتم جمعیت عشایر کشور در استان اردبیل قرار دارد و در 3 سال اخیر بیشترین تخصیص اعتبار کشوری مربوط به استان اردبیل که هزینه آبرسانی و راه عشایر شده است.

 

مدیر کل امور عشایر استان با بیان این مطلب که بیشترین میزان اعتبارات یکصد سال تخصصی عشایر استان را امسال دریافت کرده ایم، افزود: در سال 98 تخصیص اعتبار 480 میلیارد ریال و در سال 99 تخصیص اعتبار به 160 میلیارد رسید و امسال با تخصیص اعتبارات کشوری و اعتبار ویژه سفر رئیس جمهوری به عشایر استان این رقم به 2000 میلیارد ریال رسید.

 

آذری با اشاره به اینکه نهضت آبرسانی به عشایر استان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: با وجود خشکسالی در سال اخیر که مشکلات عدیده ای را برای عشایر استان ایجاد کرده است تلاش می کنیم تا آبرسانی به عشایر استان را با اعتبارات ویژه تامین کنیم.

کد خبر 1123768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha