تضعیف باورها و اعتقادات دینی جامعه از اهداف مهم دشمن در جنگ نرم

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) از جمله مهم ترین اهداف دشمن در عرصه جنگ نرم را تضعیف باورها و اعتقادات دینی جامعه عنوان کرد.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان اینکه از جمله مهم ترین اهداف دشمن در عرصه جنگ نرم را تضعیف باورها و اعتقادات دینی جامعه است گفت: متأسفانه در طول سالیان گذشته برخی از مسئولان و مدیران کشور، آن طور که باید و شاید بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را جدی نگرفته اند که نتیجه آن وضع نامطلوب جامعه در عرصه های فرهنگی و اخلاقی است.

 

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: امروز دشمن در جنگ نرم بیش از هر چیز دیگری به دنبال تضعیف باورها و اعتقادات دینی اعضای جامعه به خصوص نسل جوان است و در این راستا از ظرفیت های رسانه ای و هنری خود حداکثر استفاده را می کند.

 


استاد حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: به تعبیر رسای مقام معظم رهبری ما در حال حاضر در کانون یک جنگ تمام عیار فرهنگی و رسانه ای قرار داریم که اگر در این جبهه کوتاهی و سستی داشته باشیم، ضربه و سیلی سختی خواهیم خورد.

 


وی با بیان این که نخبگان حوزوی و دانشگاهی در راستای پاسخ به شبهات و بصیرت افزایی در جامعه رسالت بسیار مهم و سنگینی برعهده دارند، گفت: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب از عناوین و عبارت پرمعنایی همچون افسران جنگ نرم، آتش به اختیاری در جبهه فرهنگی، لزوم دیده بانی در معرکه جنگ نرم و ... استفاده کرده اند که تفسیر و تعبیر هر کدام از این ها در جای خود نشان می دهد که نسل جوان مؤمن و انقلابی و نیز اساتید و کارشناسان دغدغه مند فرهنگی چه رسالت و وظیفه مهمی در این نبرد تمام عیار برعهده دارند.

 


عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) در خاتمه گفت: دشمن همچنین در بحث مربوط به سبک زندگی به دنبال تغییرات جدی در زندگی مردم و گرایش دادن افراد جامعه به خصوص نسل جدید به سبک زندگی غربی است؛ سبک زندگی ای که در آن ها نام و یاد خدا و معنویت گرایی واقعی به چشم نمی خورد و تنها مادی گرایی و منفعت طلبی شخصی محور است.

کد خبر 1123785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha