مراسم بزرگداشت آیت الله صادقی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله عباسعلی صادقی از علمای برجسته استان لرستان در مسجد رفعت قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله عباسعلی صادقی از علمای برجسته استان لرستان  شب گذشته(یکشنبه ۱۴آذر) در مسجد رفعت قم برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور علما و فضلا نمایندگان بیوت مراجع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و قشر‌های مختلف مردم قدرشناس قم و لرستان برگزار شد شرکت کنندگان با ذکر فاتحه و قرائت قرآن یاد وخاطره آن فقیه مجاهد را گرامی داشتند.

 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه علما در آیات و روایات و نقش مهم مردم از نگاه دین گفت: علمای دین همواره در متن جامعه و در کنار مردم بوده‌اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضروت تدوین منشور و اخلاق مردم داری در جامعه، وظیفه حوزه‌های علمیه را بسیار مهم بر شمرد و تصریح کرد: در جامعه اسلامی فلسفه وجودی همه مسئولان حضور متواضعانه در بین مردم است.

 

وی در ادامه با تجلیل از خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی مرحوم آیت الله صادقی، مردمی بودن را ویژگی بارز آن فقیه مجاهد انقلابی دانست و گفت: مرحوم آیت‌الله صادقی عمیقا مردمی بود و در همه عمر پربرکت خود مانند پدری مهربان و دلسوز در کنار مردم و پیگیر حل مشکلات آنان بود که این خصلت؛ درس آموز و الگویی بی بدیل برای تعالی جامعه اسلامی است.

 

پیکر مطهر آیت الله صادقی از علمای بزرگ لرستان عصر روز گذشته با حضور علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و مردم قدرشناس از مسجد امام حسن عسکری تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله نوری همدانی در مسجد بالاسر حرم مطهرحضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

کد خبر 1123812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha