پیوند مسجد و مدرسه عامل پیشرفت دانش آموزان است/برگزاری نماز جماعت در مدارس

ثابتی با اشاره به تعامل مدارس با کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: پیوند مسجد و مدرسه در رشد اعتقادی و استعدادی و در پیشرفت همه جانبه دانش آموزان موثر است.

«علیرضا ثابتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به طرح و برنامه های فرهنگی و پرورشی مدارس و تعامل با کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: پیوند مسجد و مدرسه در رشد اعتقادی و استعدادی و در پیشرفت همه جانبه دانش آموزان موثر است و باید زمینه همکاری ها توسعه پیدا کند.

معاون پرورشی ،تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تیران و کرون افزود: در این شهرستان تعامل و همکاری بین نهادهای فرهنگی، هنری و ورزشی و مدارس برقرار شده و تفاهم نامه های همکاری نیز به امضا مدیران مدارس و مدیران مسئول کانون های مساجد رسیده است.

وی با بیان اینکه رشد استعدادها و پیشرفت دانش آموزان در این تعاملات هدف قرار گرفته، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت دانش آموزان نیازمند برنامه ریزی هدفمند و نگاه همه جانبه به نیازهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هستیم.

 

برگزاری نماز جماعت در مدارس

 

ثابتی با اشاره به بازگشایی مدارس و ارائه خدمات حضوری، تصریح کرد: طرح نماز جماعت مدارس این روزها اجرایی شده و رونق فعالیت های دینی و مذهبی به صورت حضوری رقم خورده است.

وی ادامه داد: هر هفته با حضور ائمه جمعه شهرستان و مسئولان اداری نماز وحدت دانش آموزی در یکی از آموزشگاه ها انجام و این برنامه توانسته زمینه همکاری سایر ادارات در حوزه نماز و همچنین فعالیت های فرهنگی را فراهم سازد.

 

ثابتی اضافه کرد: در دوران کرونا نماز جماعت مدارس را نداشتیم ولی موضوعات تربیتی و دینی از طریق شبکه شاد دنبال می شد.

وی کمبود روحانی و طلبه برای اقامه نماز جماعت در همه مدارس را یکی از چالش های این حوزه اعلام کرد و گفت: به دلیل نبود روحانی، از معلمان و مربیان مدارس برای اقامه این فریضه دینی به صورت جماعت استفاده می شود.

 

کیفیت بخشی به فعالیت های فرهنگی و پرورشی

 

معاون پرورشی ،تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به ضرورت و نیاز فعالیت های فوق برنامه و پرورشی برای نوجوانان گفت: کیفیت بخشی به جای کمیت و نگاه آماری در این خصوص مورد تاکید بوده و سعی شده فعالیت های این حوزه متناسب با نیاز جامعه و سلایق افرادکارآمد و روزآمد شود.

وی یادآورشد: فرهنگ های ناب اسلامی، ایرانی و انقلابی در فعالیت های فرهنگی و پرورشی احیا و توسعه می یابد و متناسب با مناسبت و شرایط آموزه های اخلاقی در بین دانش آموزان تقویت خواهد شد.

 

کد خبر 1123845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha