۳۷۰بسیجی برفعالیت واحدهای صنفی نظارت می کنند/پایش قیمت‌ها در بازار مازندران با قرارگاه شهید امانی

ابراهیمی از بکارگیری ۳۷۰ بسیجی برای بازرسی از واحدهای صنفی مازندران خبر داد و گفت: همه ی واحدهای صنفی و غیر صنفی استان که تولیدات آنان در سبد معیشتی مردم قرار دارد، از سوی قرارگاه شهید«صادق امانی» مورد نظارت وبازرسی قرار می گیرند.

«محمد ابراهیمی کلاریجانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، به فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی ها و کمک بسیج در این راستا، اشاره و اظهار کرد: باتوجه به نوسانات قیمت وگرانی در بازار که توسط برخی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاهای ضروری و اساسی به مردم تحمیل شده، تفاهم‌نامه‌ای بین «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور و سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حضور وزرای جهاد کشاورزی، صمت، دادگستری به امضا رسید، براین اساس  مقرر شد که ازظرفیت و توان بسیج برای نظارت و کنترل بر بازار کمک گرفته شود

 

 

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران افزود: درهمین راستاجلسات متعدد قرارگاهی (قرارگاه شهید امانی) به ریاست استاندار مازندران و به دبیری فرمانده سپاه کربلای استان مازندران برگزارگردید.

 

وی اضافه کرد: همچنین پیرو جلسات برگزارشده وتصمیمات اتخاذ شده ی قرارگاه،درمرحله ی اول تعداد ۳۷۰نفرازبسیجیان توانمند ،صاحب دانش وتجربه شناسایی وسازماندهی شدند. آموزش های لازم در ادارات صمت شهرستانها ارائه شده و حضورآموزشی وآزمایشی بسیجیان دربازار از ۶آذرماه در شهرستان ها آغازگردید.

 

 

ابراهیمی با بیان اینکه بحث نظارت بر بازار بحث حساسی است، ادامه داد: هدف ازحضور بسیج در بازار کمک به بازگشت آرامش و ثبات واقعی است.

 

 

وی با بیان اینکه درشهرستانها مسئولیت قرارگاه شهید «صادق امانی» با فرمانداران و دبیری قرارگاه با فرماندهان نواحی می باشد، خاطرنشان کرد:کارت شناسایی و کاورهای متحدالشکلی برای بسیجیان طراحی وتدارک دیده شده که درحداقل زمان تهیه و در اختیار بسیجیان عضو این قرارگاه قرار خواهد گرفت .

 

 

ابراهیمی با اعلام اینکه حضور بازرسان به‌صورت آزمایشی در بازار از ۶ آذر آغاز شده، تاکید کرد: گزارش تخلفات در این مدت هم اعلام شده است، ما با واحدهای صنفی باانصاف و خرده‌فروشان بازارکه به دنبال کسب روزی حلال وطیب هستندکاری نداریم، بلکه افرادی که با نام بازاری به دنبال سودجویی ،سوء استفاده وبدنام کردن بازاریان زحمتکش ومتدین  هستند برخورد خواهیم کرد

 

 

وی اعلام کرد: به بسیجیان فعال در قرارگاه شهید«صادق امانی» توصیه شده با روی گشاده، اخلاق و برخورد مناسب در بازار حاضر شوند، جامعه هدف ما افرادی هستند که به دنبال ملتهب کردن بازار و سودجویی هستند، برخورد ما فیزیکی و لفظی نیست و با کمال آرامش وصعه ی صدر بامتخلفان، به صورت قانونی و برابرضوابط ومقررات برخورد خواهد شد.

 

 

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران ادامه داد: برابرتفاهم نامه همه ی واحدهای صنفی و غیر صنفی که تولیدات آنان در سبد معیشتی مردم قرار دارد، مورد نظارت وبازرسی قرار می گیرند.

 

 

ابراهیمی گفت: پس از اتمام دوران آموزشی، کار نظارت آغاز و تا زمانی که شاهد نوسانات در بازار هستیم بازرسی هاادامه خواهد داشت.

 

 

وی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها جدی خواهد بود و قرار است در مرحله اول تذکر لسانی ودر مرحله دوم ثبت فرم تخلف انجام واز طریق مراجع ذیصلاح به تخلفات رسیدگی شود، اعلام کرد: ما در راستای اجرای طرح نظارت بر بازار مرحله اول ۳۷۰ بسیجی را به‌کارگیری کردیم که بنا بر ضرورت افزایش پیدا خواهد کرد، ۱۵ درصد از بازرسین بانوان هستند، ملاک ما در انتخاب افراد توجه به سوابق بسیجی ،تحصیلی ،سلامت جسمی ،روحی ،روانی و پاکدستی افراد بود.

 

 

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه آموزش درهر سازمانی از اولویت اصلی برخودار است ،گفت:ادامه روند آموزشی یک روز در هفته است وتا دو ماه آینده این روند ادامه دارد، در روز ۴ آذر آموزش ها آغاز و کار آزمایشی نظارت بربازار از ۶ آذر با تشکیل قرارگاه استانی با رمز «یا امیرالمومنین (ع)» آغاز شد. از بیستم آذرماه کار به‌صورت جدی و گسترده توسط بسیجیان آغاز می‌شود.

 

 

ابراهیمی در پایان درخصوص نامگذاری قرارگاه تنظیم بازار بسیج با عنوان شهید«صادق امانی» بیان کرد: شهید «صادق امانی» از کسبه وبازاریان متدین بود که درعلوم دینی فعالیت داشت وقریب به شش هزار حدیث راحفظ ومربی اخلاق بود.شهید امانی درسازماندهی قیام سرنوشت ساز۱۵خرداد۱۳۴۲نقش مهمی ایفا کرد.اوپس از سال ها مبارزه درسال ۱۳۴۴ به دست رژیم پهلوی به شهادت رسید.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد این نیروهای بسیجی با حضورشان در بازار و کنترل و مراقبت و برخورد سریع و قاطع با تخلفات احتمالی موجب آرامش بازار و رفع نگرانی و دغدغه‌های مردم  در بحث تامین معیشت شوند.

کد خبر 1123883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha