توزیع بیش از ۶۰ هزار تن انواع نهاده های دامی در شهرستان شیراز

سیروسی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و خوراک دام در شهرستان شیراز توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (دوشنبه 15 آذر) از توزیع نهاده و خوراک دام در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 60 هزار تن انواع نهاده های دامی و خوراک دام در شهرستان شیراز توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: این نهاده ها شامل یک هزار و 572 تن جو دام سبک، سه هزار و 638 تن سبوس، 14 هزار و 879 تن جو، 23 هزار و 377 تن ذرت، هفت هزار و 863 تن سویا است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت هشت هزار و 929 تن خوراک دام در شهرستان شیراز میان گاوداران و گوسفند داران شهرستان با هماهنگی شرکت های تعاونی دامداران و با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز تابعه شهرستان توزیع شده است.

 سیروسی تاکید کرد: این توزیع برای تمامی واحد های گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی، سنتی و گوسفند داران صنعتی و سنتی پلاک کوبی و ثبت شده در سامانه هویت گذاری به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: 230 هزار راس گوسفند و بز در شهرستان شیراز وجود دارد که 150 هزار راس آن تاکنون هویت گذاری شده و مشمول دریافت خوراک دام می شوند.

سیروسی اعلام کرد: از 50 هزار راس دام سنگین شهرستان شیراز 70 درصد آنها هویت گذاری شده اند و با درخواست مستقیم دامدار و یا غیر مستقیم تعاونی دامداران روند توزیع نهاده ها در سامانه «سپند» شروع شده است و با تایید کاربر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و تایید نهایی کارشناس استانی به کارخانجات انتخابی دامداران و یا شرکت های تعاونی برای جهت تحویل نهاده ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 1123943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha