مساجد و اماکن مذهبی بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ قرآنی به شمار می‌روند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: مساجد و اماکن مذهبی بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای مسابقات مختلف قرآنی برای جذب و گرایش بیشتر کودکان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های دینی و قرآنی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: قرآن کتاب نور و هدایت است و هرچه بیشتر در بین آحاد جامعه فرهنگ سازی شود زمینه را برای رشد و تعالی فراهم خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه بهترین سن برای حضور در عرصه فعالیت‌های قرآنی کودکی و نوجوانی است، افزود: انسان در این سن آمادگی پذیرش کلام نور و الهی را بیش از هر زمانی خواهد داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی اعلام کرد: برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند بهترین انگیزه برای حرکت در مسیر قرآن برای کودکان و نوجوانان باشد.

 

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر اعلام کرد: امروز فضای مجازی پتانسیلی برای ایجاد ارتباطات و بهترین راه برای برگزاری رویدادهای قرآنی است و می‌توان با استفاده از این ظرفیت، حضور در مسابقات مختلف از جمله مسابقات و فعالیت‌های قرآنی را در بستر فضای مجازی فراهم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از مسابقاتی است که با استفاده از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی در کشور و به تبع استان کردستان اجرا می‌شود، گفت: برگزاری چنین مسابقاتی باعث به وجود آمدن یک جریان قرآنی در جامعه می‌شود که طی آن متسابقین، داوران، پیشکسوتان، اصحاب رسانه و عموم قرآن دوستان در مسیر این جریان معنوی قرار گرفته و موجب تقویت باورهای دینی مخاطبین و روی آوردن هرچه بیشتر آنها به عرصه دین خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: از ظرفیت‌های حضور در مسابقات قرآنی هم‌افزایی داوران و متسابقین و تجربه‌اندوزی است بی‌شک کسب تجربه موجب ارتقاء سطح حاضرین در عرصه‌های مختلف قرآنی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: فرهنگ قرآنی یک برنامه همگانی از سنین کم با ایجاد راهکارهای جذاب و به روز برای  ترویج رشته‌های مختلف حفظ، تلاوت، تفسیر و... است و مساجد و اماکن متبرکه می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این اهداف داشته باشند بنابراین ضروری است هیات امناء و امامان جماعت همواره برنامه‌های قرآنی را جزو اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی مسجد و بقاع متبرکه دانسته و در این راستا قدم بردارند.

 

 

کد خبر 1123991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha