پیگیر تعیین تعرفه های پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی هستیم

صداقت گفت: در تمام صنوف، ارائه دهنده خدمت نقش مهمی در تعرفه گذاری ایفا می کند اما سالهاست که ارائه دهنده خدمت پزشکی در تعرفه گذاری نقش زیادی ندارد لذا در حال پیگیری هستیم که تعیین تعرفه های پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی صورت گیرد.

«علیرضا صداقت » در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مورد تعرفه های خدماتی و تشخیصی پزشکی گفت: در تمام صنوف، ارائه دهنده خدمت نقش مهمی در تعرفه گذاری ایفا می کند و در واقع اولین کسی که باید برای خدمات تصمیم بگیرد، فرد خدمات دهنده است اما متاسفانه سالهاست که ارائه دهنده خدمت پزشکی در تعرفه گذاری نقش زیادی ندارد و به عنوان یک مشاور در جلسات هیئت دولت دعوت می شوند.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: بسیاری از خدمات ما تعاریف مشخص و یک ارزش و قیمت تمام شده ای دارند که با نگاهی به ریز تعرفه ها، حتی قیمت تمام شده نیز لحاظ نشده است و ما به این قضیه اعتراض داریم و در حال پیگیری هستیم که هم سهم پزشکان و هم سهم خدمات گیرندگان یعنی بیماران به عنوان مهمترین ارکان این قسمت در آن لحاظ شده باشند.

 

وی در خصوص اینکه برخی پزشکان مبلغی جداگانه از بیمار دریافت می کنند؛ گفت: ما این را تایید نمی کنیم، مبنای ما همان تعرفه است که در سازمان نظام پزشکی مشخص شده است و هر کدام از همکاران که این را رعایت نکنند، ما به عنوان یکی از قسمت های نظارتی به آن ورود خواهیم کرد.

 

صداقت در مورد فوت یکی از بیماران در پی عمل جراحی زیبایی بینی و انحراف بینی بیان کرد: واحد انتظامی سازمان نظام پزشکی مشهد به این مسئله ورود کرده است و در دادسرای انتظامی کارهای کارشناسی در حال انجام است، در حال حاضر کارهای کارشناسی انجام نشده اما این پرونده را از خارج از نوبت قرار دادیم و کارشناسان ما به طور کامل بررسی  انجام می دهند و در هیئت بدوی خارج از نوبت رسیدگی و در روزهای آینده نتیجه اعلام خواهد شد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه کالبد شکافی انجام شده است؛ افزود: اعلام نظر کالبد شکافی توسط پزشکی قانونی باید توسط قاضی و گروه محقق تایید شود و به صورت اعلام نظر کلی در پرونده قید شود.

کد خبر 1124001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha