سامان دهی مصرف سموم در نی ریز با نسخه ‌نویسی الکترونیکی گیاهپزشکی

بصیری گفت: طرح نسخه ‌نویسی الکترونیکی کلینیک ‌های گیاهپزشکی در نی ریز با هدف دستیابی به محصول کشاورزی سالم و سامان دهی مصرف سموم در تولید محصولات زراعی و باغی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (دوشنبه 15 آذر) از آغاز طرح نسخه ‌نویسی الکترونیکی کلینیک ‌های گیاهپزشکی در نی ریز خبر داد و به خبرنگاران گفت: این طرح با حضور «فرهاد شریفی»، جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در کلینیک «زرین ‌برگ» نی ‌ریز افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی نی‌ ریز افزود: این طرح با هدف دستیابی به محصول کشاورزی سالم و سامان دهی مصرف سموم در تولید محصولات زراعی و باغی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: طرح نسخه ‌نویسی الکترونیکی کلینیک ‌های گیاهپزشکی با محوریت حفظ امنیت زنجیره غذایی اجرا می شود و کلینیک ‌های گیاهپزشکی بر اساس یافته ‌های تجربی و نتایج آزمایشگاهی، نسبت به شناسایی آفت یا بیماری اقدام کرده و سموم مورد نیاز را تجویز می ‌کنند.

بصیری تاکید کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی بر فرایند تولید تا مصرف سموم وارداتی یا تولید داخلی نیز نظارت دارد و فروش و عرضه آزاد سموم تدریجا ممنوع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح از ظرفیت کلينيک ‌های گياهپزشکی و تعامل کشاورزان با متخصصان برای مبارزه صحيح با آفات گياهی استفاده بیشتری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی نی‌ ریز با اشاره به تاسیس کلینیک گیاهپزشکی «زرین برگ» در نی ریز گفت: این کلینیک از سال 86 تاسیس شده و در کارنامه خود عناوین «استعداد درخشان دانشگاه دولتی ولیعصر رفسنجان» و «مدیر نمونه کنترل ‌کیفی محصولات کشاورزی سال 98 فارس» را دارد.

کد خبر 1124007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha