فضای مجازی ظرفیتی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: توسعه زیرساخت های فرهنگی هنری یکی از اهداف مهمی است که باید تحقق یابد بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی در این راستا استفاده برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نشست خبری اولین کنفرانس مریوان‌شناسی، ضمن با اهمیت خواندن این حرکت فرهنگی، اظهار کرد: در برنامه‌های آتی این اداره همایش گروس شناسی و همایش لیلاخ شناسی پیش بینی شده است.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در برگزاری این کنفرانس زحمت کشیده‌اند، افزود: لازم می‌دانم از خانم دکتر قاسمی پور و فرماندار مریوان و دیگر مسئولین تقدیر و تشکر نمایم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: هدف ما استمرار این برنامه‌ها تا حصول نتیجه مطلوب است و در راستای برنامه‌هایی چون جشنواره تئاتر خیابانی و کنفرانس مریوان شناسی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی هنری یکی از اهداف مهمی است که باید تحقق یابد و همچنین موجب تغییر و تحول در وضعیت موجود شود و بر همین اساس باید از تمام توانایی‌ها و توانمندی‌ها در این زمینه استفاده شود و قطعا یکی از این ظرفیت‌ها فضای مجازی است.

 

انور روشن دبیر اجرایی کنفرانس مریوان شناسی نیز در این نشست ضمن اعلام برگزاری اولین کنفرانس مریوان شناسی توسط انجمن ادبی مریوان در روزهای 18 و 19 آذرماه گفت: برنامه‌ریزی کامل برای برگزاری هرچه بهتر این کنفرانس انجام شده است.

 

وی افزود: مهمانی از 30 شهر کُردنشین به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

 

وی گفت: در کنار بخش تخصصی کنفرانس نمایشگاه عکس‌های قدیمی مریوان در نگارخانه ارشاد، نمایشگاه مجسمه مفاخر مریوان و همچنین برنامه ای شبانه برای گرامیداشت فرهنگ و یاد و خاطره مریوان در گذشته برگزار خواهد شد.

 

امید ورزنده دبیر علمی کنفرانس نیز از طرح ایده اولیه این کنفرانس با عنوان مریوان در گذر زمان یاد کرد و گفت: در چندسال گذشته با پخته تر کردن ایده اولیه، طرح به بخش‌های مختلف از جمله تاریخ، اقتصاد، گردشگری و... گسترش یافت.

 

وی بیان کرد: کنفرانس مریوان شناسی در دو روز و چهار پنل تخصصی آماده شده است.

 

دبیر علمی کنفرانس اضافه کرد: با تشکیل هیئت علمی کنفرانس متشکل از اساتید و پژوهشگران دانشگاهی از میان بیش از 50 مقاله ارسالی به کنفرانس 20 مقاله انتخاب شده و در دو روز کنفرانس و در پنل‌های تخصصی ارائه خواهند شد.

کد خبر 1124025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha