روحانیت و حوزه علمیه در حفظ دین نقش آفرین بودند

حجت الاسلام حسینی مازندرانی، به نقش حوزه علمیه و روحانیت در حفظ دین اشاره کرد و گفت: نمونه آن را می‌توان در مجاهدت علمی و سیاسی مرحوم آیت الله صادقی مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «سید اسماعیل حسینی مازندرانی»، امروز(15آذر) در مراسم گرامیداشت آیت‌الله عباسعلی صادقی که با حضور فرماندهان و مدیران ارشد نیروهای مسلح در نیروی انتظامی لرستان برگزار شد، به اهمیت حضور روحانیت بین مردم اشاره کرد و اظهارداشت: روحانیت برخلاف همه تبلیغات سو دشمنان، همیشه با مردم همراه بوده و هستند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان افزود: فقها و مراجع شیعه در طول تاریخ از پاسداران اصلی دین و مذهب و پناهگاه محکم و استوار مردم در برابر ظلم و ستم ظالمان و ستمکاران بوده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه از مردم و در بین مردم و با مردم بوده‌اند و هرگز بودن با توده جامعه را به هیچ بها و بهانه‌ای عوض نکرده‌اند.

 

حجت الاسلام حسینی مازندرانی عنوان کرد: مهم‌ترین عامل قدرت سیاسی روحانیت، پایگاه وسیع مردمی آنها است.

 

وی با بیان اینکه بقای دین مدیون تلاش علمی حوزه‌های علمیه و روحانیت است، خاطرنشان کرد: اگر زحمات حوزه‌های علمیه از آغاز تا امروز نبود، یقیناً از دین و حقایق دینی چیزی باقی نمی‌ماند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره به مجاهدت های آیت الله صادقی، بیان کرد: آیت الله صادقی در استان لرستان توانستند به معنای واقعی دین و روحیه دینی را در بین مردم تقویت کنند و فکر جامعه را نسبت به نهضت حضرت امام خمینی (ره) هدایت کنند.

 

حجت الاسلام حسینی مازندرانی به تلاش روحانیت و حوزه در حفظ دین اشاره کرد و اظهارداشت: نمونه آن را می‌توان در مجاهدت علمی و سیاسی مرحوم آیت الله عباسعلی صادقی مشاهده کرد.

 

کد خبر 1124028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha