سند پیشرفت و توسعه استان ها تدوین می شود

وزیر کشور به در دستور کار بودن تدوین طرح های توسعه ای برای مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: به زودی طرحی با عنوان سند پیشرفت و توسعه استان ها برای جبران محرومیت ها تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «احمد وحیدی» روز دوشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در بجنورد گفت: خراسان شمالی به لحاظ مرزی بودن، اهمیت ارتقای شاخص های توسعه و وجود ظرفیت های خوب، مورد توجه دولت است.

 

وزیر کشور به در دستور کار بودن تدوین طرح های توسعه ای برای مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: به زودی طرحی با عنوان سند پیشرفت و توسعه استان ها برای جبران محرومیت ها به همت دولت و استانداران تدوین می شود.

 

وی اظهارکرد: قرار است برنامه پیشرفت و توسعه استان ها مورد تفاهم استانداری، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و بر اساس آن، صندوق توسعه و پیشرفت استان‌ها شکل بگیرد و در این صندوق منابع مرکزی و منابع استانی که قابل استحصال است، تزریق شود.

 

وحیدی بیان کرد: طبق این برنامه و سند، این منابع در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها به ریاست استاندار قرار می گیرد و این شورا برای پیشرفت و توسعه استان برنامه ریزی خواهد کرد.

 

وی جدیدترین خبر در وزارت کشور را تشکیل ستاد تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: در همه استان ها کارگروه اقدام مشترک با مسئولیت استاندار و مشارکت نمایندگان ادارات صمت، جهادکشاورزی و دادگستری و اصناف تشکیل و برنامه های تنظیم بازار دنبال می شود.

 

وزیر کشور در خصوص بودجه 1401 هم با بیان اینکه در این بودجه نقاط تحولی وجود دارد که باید دنبال شود، گفت: بودجه با فرض ادامه تحریم ها نوشته شده و کاملا مستقل از مسائل تحریم ها دنبال می شود.

 

گفتنی است؛ «محمدرضا حسین نژاد» که در جلسه چهارشنبه دهم آذر ماه هیات وزیران به عنوان یازدهمین استاندار خراسان شمالی رای اعتماد گرفت، امروز با حضور وزیر کشور در بجنورد معارفه و از «محمدعلی شجاعی» که سه سال و سه روز این مسئولیت را بر عهده داشت، تکریم شد.

کد خبر 1124043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha