صدور ۲۴ دستور ویژه برای خروج طبس از وضعیت قرمز

الاهی گفت: با توجه به اینکه شهرستان طبس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد در ستاد کرونا این شهرستان تصمیم گرفته شد تا تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی جهت کنترل این ویروس۲۴ دستورالعمل را اجرا کنند.

«مهدی الاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان طبس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد در ستاد کرونا این شهرستان تصمیم گرفته شد تا تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی جهت کنترل این ویروس باید 24 بند را رعایت کنند.

 

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس در ادامه بیان کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اقناع افکار عمومی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی و دریافت واکسن کرونا تبلیغات لازم و کافی را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: با تولید محتوای مناسب در فصای مجازی از مردم این شهرستان درخواست داریم که تجمعات خانوادگی اعم از شب نشینی‌ها و دورهمی‌ها و دید و بازدیدها و مجالس ترحیم و مجالس عروسی را به حداقل رسانده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

الاهی با بیان اینکه تمامی برنامه های جانبی در کلیه دستگاه های اجرایی، ارگان‌ها و نهادها لغو می شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان فقط مجاز به برگزاری جلسات ضروری تا سقف ۱۵ نفر خواهند بود.

 

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس با تاکید بر اینکه از ورود تمامی کارکنانی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند به ادارات جلوگیری خواهد شد، ادامه داد: این کارکنان بلافاصله به مرکز تجمیعی واکسیناسیون هدایت می شوند و ادارات موظف هستند آمار واکسیناسیون پرسنل ادارات پایان هر هفته به فرمانداری ارسال کنند.

 

وی با اشاره به اینکه جهت کنترل این بیماری از ورود ارباب رجوع به ادارات بدون ماسک جلوگیری می شود، گفت: در این جلسه مقرر شد تا اتاق اصناف به واحدهای صنفی تاکید کند که هم فروشنده و هم خریدار ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

 

الاهی بیان کرد: تیم مشترک از صنعت و معدن، اتاق اصناف، پلیس اماکن و بهداشت و درمان تشکیل و از واحدهای صنفی بازدید خواهند کرد و تیم مشترک از بهداشت و درمان و معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان تشکیل و دستگاه‌ها و بانک‌ها بازدید می کنند و نظارت بیشتر و جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات و بانک‌ها را خواهند داشت.

 

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون محله محور با تاکید بر محله هایی با پوشش واکسیناسیون کمتر جهت افزایش پوشش واکسیناسیون انجام می شود.

 

وی در ادامه عنوان داشت: در قالب طرح شهید سلیمانی، تیم سیار واکسیناسیون به روستاها و مناطق دوردست جهت افزایش پوشش واکسیناسیون اعزام خواهد شد.

 

الاهی با بیان اینکه متاسفانه درصد پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی طبس کمترین رتبه را در بین شهرستان های استان دارد، افزود: لذا از ظرفیت مربیان سلامت و مدیران مدارس و برنامه شاد جهت تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به دریافت واکسن و پوشش حداکثری واکسیناسیون دانش‌آموزان استفاده می شود.

 

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس ادامه داد: کلاس های مدارس برابر دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش که به تایید ستاد ملی کرونا رسیده است، حداکثر با حضور ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هر نوبت برگزار خواهد شد.

 

الاهی اظهار داشت: تالارها فقط برای پذیرایی و برگزاری مراسم در کمترین زمان ممکن و الزام مسئولین به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی حداکثر با یک چهارم ظرفیت مجاز به فعالیت خواهند بود.

 

وی در ادامه گفت: بقاع متبرکه و آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (علیه السلام) این شهرستان فقط برای زیارت باز خواهند بود و اقامت و پذیرایی از زائر و مسافر در بقاع متبرکه و آستان مبارک ممنوع است.

 

الاهی با بیان اینکه مساجد فقط برای اقامه نماز جماعت باز خواهد بود و از برگزاری سایر برنامه ها در مساجد خودداری خواهد شد، گفت: برگزاری مجالس ترحیم و پذیرایی در هیات مذهبی و مساجد ممنوع است و نمازجمعه با یک چهارم ظرفیت برگزار خواهد شد.

 

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی نسبت به بیماریابی سریع و اجرای قرنطینه موارد مثبت به خصوص افراد کم علامت و بی علامت اقدام خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه بوم گردی ها فقط مجاز به پذیرش گردشگر تا یک چهارم ظرفیت هستند، افزود: پذیرش گردشگر منوط به ارائه کارت واکسیناسیون و نیز ارسال تصویر کارت به اداره میراث فرهنگی است و باشگاه ها و سالن های ورزشی فقط مجاز به انجام تمرینات هستند و از برگزاری مسابقات و برنامه‌های جانبی جداً خودداری کنند.

 

الاهی در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد که مرکز بهداشت و درمان هم موارد کرونامثبت را پیگیری و رهگیری کند و افراد را ملزم به قرنطینه خانگی نماید و نیز در مناطق پرخطر نمونه گیری و تیم سیار واکسیناسیون را مستقر و در صورت لزوم طرح واکسیناسیون خانه به خانه را اجرایی نمایند.

 

 

 

کد خبر 1124050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha