باید در جهت تامین حقوق معلولین توجه ویژه ای داشته باشیم

خدابنده با بیان اینکه معلولان بخشی از جامعه هستند که در کنار ما زندگی می کنند و ما باید در جهت تامین حقوق آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم گفت:گرامیداشت روز جهانی معلولان عاملی برای بهبود شناخت و درک درست از مسائل و مشکلات معلولان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۱۵ آذر) در جلسه کمیته توسعه آموزش و پرورش استثنائی با بیان اینکه معلولان بخشی از جامعه هستند که در کنار ما زندگی می کنند و ما باید در جهت تامین حقوق آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم گفت: گرامیداشت ١٢ آذرماه روز جهانی معلولان عاملی برای بهبود شناخت و درک درست از مسائل و مشکلات معلولان است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت ها در جهت رفع موانع و مشکلات معلولان و همچنین شناسایی استعدادها و توانمند سازی این افراد برای ورود همراه با موفقیت در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تحصیل، اشتغال و ازدواج اظهار داشت: آموزش‌ و پرورش نیز با راه اندازی هنرستان های تخصصی دانش آموزان با نیازهای ویژه گام موثری در جهت توانمندسازی این قشر برداشته است.

 

خدابنده با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی در جهت فراهم سازی زمینه دسترسی مطلوب دانش آموزان با نیازهای ویژه به آموزش مطلوب گام های موثری را برداشته است، افزود:خیرین نیک اندیش نیز در این راستا اقدامات شایسته ای را ارائه نموده اند و همواره حامی و پشتیبان دانش آموزان با نیازهای ویژه بوده اند.

 

وی با اشاره به شکل گیری کمیته هماهنگی و پشتیبانی آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی گفت: این شورا نقش مهمی در اجرای مدون برنامه ها و ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها و نهادهای مرتبط با حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه و خیرین نیک اندیش دارد.

کد خبر 1124082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha