کشور را می توان بدون نیاز به عنصر خارجی ساخت/ استفاده از برجام به عنوان فشار و حربه علیه ایران در دولت سیزدهم منتفی است

سردار وحیدی با بیان اینکه برخی معتقد نبودند که می توانیم کشور را بدون نیاز به هیچ عنصر خارجی به بهترین نحو بسازیم؛ گفت: دولت سیزدهم هیچ وابستگی به اینکه دشمنان بخواهند از برجام به عنوان یک حربه و فشار استفاده کنند، نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد وحیدی، دوشنبه(۱۵ آذر) در جلسه شورای اداری استان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره  شهید سلیمانی را مبدع یک نهضت در جهان دانست و گفت: گاهی خداوند با آزمون هایd صبر و آگاهی ملت را به درجه بالاتری می رساند که این برای ملت ما به دست شهید سلیمانی اتفاق افتاد.

 



وزیر کشور افزود: خداوند با شهادت شهید سلیمانی، ملت ما را و هم مسلمانان و گفتمان های حاکم را در درجه ای فراتر از آنچه بود قرار داد و ما موفقیت را با شهادت او بار دیگر بازشناسی کرده و محک زدیم؛ شهید سلیمانی نمرده زیرا فکر و ذکر و یاد او در حیات او اینگونه نبود و این ثقالت وزن او مثل امروز احساس نمی شد.

 

 


وی با بیان اینکه حتماً این شهر و این استان اولی است که به خود ببالد چنین فرزندی را به جهان اسلام تقدیم کرده؛ همانگونه که او خود به اینجا می بالید و وصیت کرد مدفن او اینجا باشد؛ شهید سلیمانی و شهدایی چون شهید حججی را حجت خدا دانست و خاطرنشان کرد: در روز قیامت خداوند با این شهدا با ما محاجه می کند و این برای انقلاب ما به ویژه برای مسئولین مهم و راهگشا است.

 

 

وحیدی شهید سلیمانی را درس آموز امامین انقلاب دانست و تأکید کرد: ما مسئول هستیم و باید احساس کنیم و بفهمیم چه دِین بزرگی داریم و یادمان باشد مدیون چه شهدای بزرگی هستیم.

 

 

وی در ادامه سخنانش در خصوص تعیین وضعیت استاندار کرمان توضیح داد: همان روز اول وزارت که بنده از مجلس رأی اعتماد گرفته بودم، نمایندگان کرمان به من گفتند ما از کار دکتر زینی وند راضی هستیم و کار خوب کردند و نظرمان این است بماند ما هم گفتیم ما مسئولی می خواهیم که کار انجام دهد و وقتی شما نمایندگان انقلابی و منتخب ملت نظرتان این است ما هم نظر شما را دنبال می کنیم و این خود تأییدی بود بر اینکه کار توسط دکتر زینی وند خوب انجام گرفته است.

 

 

وزیر کشور با قدردانی از اینکه زینی وند توانسته اعتماد مسئولین و نمایندگان و کسانی که درگیر کار بودند را با زحمات خوبی که کشیده و توانسته اداره کند که مورد تأیید قرار گرفته است؛ متذکر شد: مفهوم این است مسئولیت سنگین تر و مهمتر است زیرا در دولت سیزدهم، مسئولیت بسیار داریم.

 

 

وی ادامه داد: البته دولت سیزدهم و آیت الله رییسی همواره یادآور شدند اصل شایسته سالاری است و بر این اساس عمل کنیم و باید انقلاب ظرفیت های خود را یک بار دیگر به منصه ظهور برساند و من بدون اینکه بخواهم کسی را متهم کنم، برخی اعتقاد نداشتند و یا الان هم ممکن است بعضاً نداشته باشند که ما می توانیم کشور را بدون نیاز به هیچ عنصر خارجی به بهترین نحو بسازیم.

 

 

وحیدی با بیان اینکه در مذاکرات برجام دو طرح دادند که طرف های خارجی باید تصمیم بگیرند یا به تعهدات خود برگردند و  یا از این سرکشی و نقض عهد که البته رسم و راه آنان همیشه این بوده، برگردند یا ملت ایران و رهبری در رأس و دولت سیزدهم نخواهد پذیرفت غیر از اینکه به تعهدشان عمل کنند زیرا نپذیرند بدانند خودشان ضرر خواهند کرد.

 

 

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم به هیچوجه هیچ چیز را وابسته به مذاکرات نمی داند و بودجه ۱۴۰۱ بر اساس این بسته شده که تحریم ادامه پیدا خواهد کرد؛ یعنی هیچ وابستگی به اینکه آنها بخواهند از این به عنوان یک حربه و فشار استفاده کنند، نخواهد داشت؛ همان فشار بزرگی که پیدا شد و شنیدید گفتند آب ما هم به این ربط دارد، محیط زیست هم به این ربط دارد که تحریم برداشته شود و این حرف های اشتباهی بود که خیلی به ما ضرر زد و ما را عقب راند و عزم را حتی در مدیران ما شکست.

 

 

وزیر کشور با صراحت اعلام کرد: این دولت به هیچوجه این حرف ها را قبول ندارد و با قدرت، کار خود را به لطف الهی دنبال خواهد کرد و هیچ نگرانی هم ندارد از اینکه بخواهد به خاطر آن در مقابل دشمن اندکی کوتاه بیاید؛ اینها{دشمنان} نشان دادند چه جرثومه های فسادی هستند که دست شان به خون شهیدبزرگوار ما آلوده است؛ همین رژیم خبیث مثل آمریکا، اسطوره مقاومت یک ملت را شهید کردند که اگر او نبود امروز خود آنها بیچاره بودند البته داعش را خود اینها درست کردند  البته چیزی که خودشان درست می کنند بعد از دست شان در می رود مثل صدام که بعدها نتوانستند کنترل کنند.

 

 

وی ادامه داد: اگر مجاهدت های شهید سلیمانی نبود الان داعش در اروپا و آمریکا چه می کرد؛ آن وقت این خُبثا این شهید بزرگوار را به آن ترتیب شهید کردند؛ این تروریست های بالفطره و جانیان خطرناک که دنیا از دست آنها ناامن است؛ حالا دولت سیزدهم این فرصت را داده که می خواهد برگردند و عهدشان را اجرا کنند و یا برنگردند که ما کار خودمان را انجام می دهیم.

 

 

وحیدی تصریح کرد: ما با توکل به ذات باری تعالی و عنایات اهل بیت و دعای خیر همه شهدا که پشت سر انقلاب است خواهید دید که دیری نخواهد پایید انقلاب اسلامی از این گردنه اقتصادی هم رد خواهد شد و آن وقت جمهوری اسلامی که امروز ابرقدرت فرهنگی هست؛ ابرقدرت بزرگ سیاسی هم هست و از نظر قدرت نظامی هم به قدرت بازدارندگی بالا رسیده خواهید دید در قدرت اقتصادی هم آنها دیگر تهدید نخواهند کرد.

 

 

وی تأکید کرد: لازمه این، تلاش بی امان و احساس قدرت و اعتماد به نفس و احساس اینکه همه کار شدنی است؛ یک وقتی شهید سلیمانی در شرایطی تک و تنها بود اما رفت و ورق برگشت؛ خدای آن صحنه، خدای این صحنه هم هست؛ با روحیه انقلابی و جهادی و اعتماد به نفس و تغییر هر کسی {که آن رویکرد و نگاه را داشته زیرا ما قبول نداریم} با روریکرد کاملاً انقلابی و جهادی در صحنه کار را جلو ببریم و این اولین عرض من است که مسئولین و فرمانداران باید کار را محکم دنبال کرده و احساس سستی نکنند و با اتکا به اینکه می توانیم زیرا خدا با ما است؛ پر کار و پر تلاش باشند.

 

 

 

وزیر کشور در ادامه سخنانش با قدردانی از همه کسانی که در صحنه مقابله با کرونا تلاش کردند؛ طرح شهید سلیمانی را مهمترین طرح دانست که به شدت باید ادامه پیدا کند و پروتکل های بهداشتی هم جدی گرفته شود تا پیک ششم بیماری ایجاد نشود.

 

 

وی تنظیم بازار را مسئله مهم دیگری دانست که باید با ریاست استاندار و دستگاه های مربوطه و تعزیرات برقرار و مرتب بحث کنترل بازار در اختیار باشد زیرا مردم به خاطر دلالی و سودجویی عده ای نباید ضرر ببینند که بخش زیادی از مسائل اقتصادی کنونی مربوط به گران فروشی است نه گرانی لذا اقتصاد نمی پذیرد هر دفعه قیمت ها چیزی باشد.

 

 

وحیدی موضوع مسکن ملی را هم مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه سهمیه آن باید تقاضامحور باشد؛ از اشتغال به عنوان مهمترین مسئله کشور نام برد و تصریح کرد: شورای عالی اشتغال شکل گرفته و اگر اشتغال درست شود بسیاری از مشکلات و دغدغه معیشتی کم و آسب های اجتماعی رفع می شود.

 

 

 
 
وی بر اصلاح الگوی کشت در حوزه کشاورزی به علت درآمدها تأکید کرد و از تشکیل شورای عالی اجتماعی در دولت برای پرداختن به آسیب های اجتماعی خبر داد و با تأکید بر اینکه در استان هم باید شکل بگیرد؛ ادامه داد: شورای مدیریت بحران در استان کرمان که از این حوزه آسیب های بزرگ و کم نظیری دیده باید در اینجا هم فعال باشد.
 
 
 
 
وزیر کشور با اعلام اینکه دولت منابع مالی واکسن را برای اتباع و مهاجران تأمین کرده و باید مجموع هزینه های مربوط به آنان در زمینه درمان محاسبه شود، در ادامه گفت: کرمان سرمایه گذار و آدم های پولدار خوب دارد و باید همایش هایی استاندار برای جلب سرمایه گذار بگذارد زیرا کشور را نمی توان تنها با پول دولتی ساخت و جذب سرمایه گذاران ایرانیان مقیم خارج از کشور در دستور کار قرار گیرد.
 
 
 
 
وی در پایان تأکید کرد: کمربندها را محک ببندید و استاندار کرمان با به کار گیری جوانان انقلابی، پرنشاط و مجاهد و پای کار که نسل جدید در صحنه است نوسازی از حیث به کار گیری ایشان در بدنه دولت داشته باشیم.
 
 

 


 
کد خبر 1124092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha