آماده‌باش یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی

اختری با بیان اینکه ۶۰۰ قرق‌بان و نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در چند روز آینده به حالت آماده باش درآمده‌اند گفت: با توجه به وزش باد گرم از مردم تقاضا داریم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرحامد اختری» شامگاه (دوشنبه 16 آذر) در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع دو علت طبیعی و انسانی دارند اظهار داشت: با وزش باد گرم و خشک شدن سطح جنگل‌ها و مراتع آمادگی برای وقوع آتش‌سوزی ایجاد و احتمال گسترش آن به سایر نقاط فراهم می‌شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان روشن کردن آتش توسط گردشگران را از دیگر علل بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع اعلام کرد و یادآور شد: از مردم، هم‌استانی‌ها و مسافرانی که در محیط‌های طبیعی و جنگلی حضور پیدا می‌کنند تقاضا داریم حتی‌الامکان در روزهایی که با وزش باد گرم مواجهیم از روشن کردن آتش خودداری کنند.

 

اختری اطمینان از خاموش شدن آتش توسط مسافران و گردشگران را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: اگر مردم محلی آتش‌سوزی رو حتی اگر به وقوع آن مشکوک بودند را مشاهده کردند، می‌تواند مراتب آن را با شماره 1504 و 139 گزارش دهند.

 

وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در نقاطی که احتمال وقوع آتش‌سوزی در آن بیشتر است حضور فعال داشته و در حالت آماده‌باش هستند اذعان کرد: اگر گزارشات مردمی درباره وقوع حریق و آتش در عرصه‌های طبیعی و جنگلی به موقع انجام شود نیروهای منابع طبیعی هم در جهت اطفا و کنترل آتش‌سوزی‌ها سریع‌تر عمل کرده و از گسترش آن جلوگیری می‌کنند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 600 نفر از نیروهای قرق‌بانی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در سطح جنگل‌های استان برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در چند روز آینده مستقر هستند و از طریق ماهواره هم نقاطی که از این حیث در خطر بیشتر هستند را شناسایی و نیروها را در آنجا متمرکز می‌کنیم.

 

کد خبر 1124130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha