اجرای فرایند انتقال بیمار گردشگر سلامت در سیستان و بلوچستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: فرایند انتقال بیمار از کشور مبدا تا بیمارستان‌های استان توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان انجام می‌شود.

مجتبی میرحسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: در نشست با مدیران بخش گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان در زاهدان توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد دبیرخانه مشترک برای بررسی ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان با طراحی گام‌های اجرایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: انجام فرایند انتقال بیمار از مبدا توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای گواهینامه مربوطه از مهم‌ترین موضوعات مورد توافق بین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با مدیران بخش گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان بود.

میرحسینی بیان کرد: معرفی بیمارستان‌های دارای Ipd (واحد بیماران بین‌الملل) بازدید مشترک از مراکز درمانی و نیز احصا آمار تعداد گردشگران سلامت استان و میزان هزینه‌کرد در استان از توافقات دیگر در این نشست بود.

مسئولیت گردشگر سلامت از مبدأ تا بیمارستان با دفاتر خدمات گردشگری زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی خواهد بود و در بیمارستان و حین گذراندن فرایند درمان دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت و وظیفه خود را در قبال گردشگر سلامت انجام خواهد داد.

کد خبر 1124136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha