اهتمام دانشجویان در عرصه جهاد تبیینی، لازمه دفاع از انقلاب اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه یکی از مهم ترین الزامات در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش ها و آرمان های آن، اهتمام دانشجویان در عرصه جهاد تبیینی است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت شانزدهم آذرماه ، روز دانشجو گفت: انتظار از دانشجوی انقلابی و دغدغه مند این است که ضمن تقویت بُعد علمی و اخلاقی خویشتن بتواند در راستای خدمت به مردم و انقلاب و نظام خود را قوی کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمن در برهه حساس کنونی برای ایجاد فضای یأس و نااُمیدی در جامعه به خصوص در میان نسل جوان گفت: یکی از مهم ترین کارهای جوانان دانشجو به خصوص دانشجویان انقلابی، اهتمام در راستای جهاد تبیینی و لبیک به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این باره است.


وی همچنین بیان داشت: دانشجویان و دانشگاهیان در کشور ما به ویژه پس از انقلاب اسلامی همواره کانون اصلی علم و معرفت و ایمان و احساس مسئولیت اجتماعی بوده اند که در راستای منافع و مصالح ملی حرکت کرده و ضمن روحیه مطالبه گری از مسئولان با نشاط و امید به آینده به راه خود ادامه داده اند.


این استاد حوزه در ادامه با بیان این که علم، ایمان، آزادی خواهی و بصیرت افزایی از جمله مهم ترین شاخصه های دانشجویان انقلابی و مؤمن است، افزود: از دیگر انتظارات از دانشجویان، اهتمام در راستای جهاد علمی و فرهنگی است و این که در رابطه با جنبش نرم افزاری و تولید علم به رسالت تاریخی خویش در برهه زمانی کنونی به خوبی عمل نمایند.


وی همچنین تأکید کرد: جوانان دانشجو و به طور کلی دانشگاهیان اعم از استاد و دانشجو و ... نقش بسیار مهمی در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برعهده دارند و ان شاءالله بتوانند در تعامل و همفکری با دیگر اقشار جامعه به خصوص حوزویان، مطالبات رهبر عزیز انقلاب را محقق سازند.

کد خبر 1124155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha