مهرواره«هوای نو» از ایده‌های برتر در حوزه تشکل‌های دینی حمایت می‌کند

به گفته حجت الاسلام احمدی، در نخستین دوره مهرواره«هوای نو» که آغاز شده است و تا بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، سه بخش ستایشگران اهل بیت (ع)، کتاب عاشورا و هیأت مورد تاکید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جلسه هم اندیشی شبکه هیئت با عنوان تبیین مهرواره هوای نو اظهار کرد: مهرواره هوای نو، قدمی مثبت در ایجاد همدلی و وفاق و شناسایی، حمایت و تقدیر از ایده های برتر در حوزه فرهنگ و تشکل‌های دینی است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد: این مهرواره سعی بر این است که با همکاری و به‌ کارگیری نخبگان متعهد عرصه اندیشه، هنر، مدیریت و رسانه، حرکتی عقلانی و مؤمنانه و نقطه عزیمتی به ‌سوی خودسازی و جامعه پردازی و تمدن‌سازی اسلامی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به تشکل‌های دینی و هیئت‌ها این است که این‌ها موتور پیشران مردمی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند و به‌عنوان گروه‌های مردمی در یک شکل کاملاً خودجوش تشکیل‌شده‌اند، گفت: این تشکل ها با عموم مردم در بخش‌های مختلف مرتبط هستند و یکی از بهترین موتورها و فضاهایی است که می‌تواند مقوله ارتباط مردم را در دایره گام دوم انقلاب اسلامی رهبری و مدیریت کند.

 

این مسئول ادامه داد: هرچند مردم با مقوله هیئت آشنا هستند اما می‌خواهیم هیئت‌های شاخص و خدماتی که این هیئت‌ها ارائه می‌دهند و همچنین سبکی که هیئت‌ها و تشکل‌های شاخص بر اساس شرایط زمان ارائه می‌دهند بیشتر از قبل معرفی شده و ارتباط دوسویه‌ای بین عموم مردم و جوانان با هیئت‌ها و تشکل‌های دینی اتفاق بیفتد.

 

دبیر مهرواره هوای نو که به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشت در سخنانی با اشاره به اینکه هیأت‌ها مهم‌ترین تشکل مردمی هستند که در کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: در اولین دوره مهرواره که آغاز شده است و تا بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، سه بخش ستایشگران اهل بیت (ع)، کتاب عاشورا و هیأت را دنبال می‌کنیم که در بخش هیأت ۱۷ رشته در عرصه‌های مختلف خواهیم داشت. در هر رشته  نیز هیأت داورانی متخصص، کارشناس به ارزیابی برنامه‌ها خواهند پرداخت.

 

وحید ملتجی ادامه داد: بنای کار جشنواره‌ای نداریم یعنی بنا نیست اول یا دوم و یا بهتر و یا بدتر انتخاب کنیم، بلکه بنا داریم برترین‌ها و برگزیده‌ها را به مردم معرفی کنیم.

 

به گفته وی، تلاش کنیم هیئات مذهبی برای عموم مردم باشد و ظیف خاصی آن را دنبال نکند؛ مأمن و تکیه گاهی برای تربیت فرزندان و خانواده آنان باشد و دنبال این تغییر نگاه هستیم.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه ها در معرفی هیئات کوتاهی کرده اند و فقط در یک غالب خاص و آن هم درمناسبت‌های خاص عزاداری نشان دادند و مهرواره هوای نو دنبال تغییر این نگاه است. دنبال اثر گذاری بیشتر هیئات در سطح جامعه و بویژه خانواده ها هستیم.

کد خبر 1124202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha