استفاده از ظرفیت متخصصان ایرانی خارج از کشور در علم و فناوری

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری گفت: زمینه های استفاده از ظرفیت متخصصان ایرانی خارج از کشور در علم و فناوری فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، مهدی قلعه نوی، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری درباره استفاده از  ظرفیت ایرانیان خارج کشور گفت:  عمده متخصصان ایرانی خارج از کشور علاقمند همکاری در زمینه علم و فناوری با ایران هستند. 

او افزود: باید ایرانیان خارج از کشور شناخت لازم را از فناوری کشور داشنه باشند تا بتوانند با مجموعه های مرتبط علمی همکاری کنند. 

قلعه نوی با بیان اینکه رییس جمهوری  تاکید بر استفاده از ظرفیت علمی ایرانی های خارج از کشور در حوزه علم و فناوری  دارند گفت: به همین دلیل هفت کارگروه تشکیل داده شده است که یکی از این کارگروه ها علم و فناوری زیر نظر معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری تصریح کرد: در معاونت علم و فناوری در سال ۱۳۹۵  یک برنامه برای ارتباط با ایرانیان خارج از کشور تدوین کردیم که هر ایرانی خارج از کشور که تمایل همکاری با دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، ورکشاب یا ایجاد شرکت دانش بنیان دارد بتواند با استفاده از این برنامه با مراجع علمی ارتباط برقرار کنند.

به گفته او تقریبا ۱۳۰ پایگاه جذب ایرانیان خارج کشور در کشور وجود دارد که تعداد ۵۰ پایگاه دانشگاه ها هستند که آمادگی جذب دارند.

قلعه نوی زیر ساخت موجود در کشور را مطلوب می داند اما تاکید دارد که باید تقویت شوند گفت:  ایرانیان خارج از کشور  با محیط ایران نااشنا هستند و به دلیل تبلیغاتی که علیه کشور در دنیا می شود در فاز اول باید اعتماد آن ها را  جلب کنیم  و در فاز دوم موانع را برطرف نماییم.
برای نمونه  یکی از مشکلات آن ها برای حضور در ایران موضوع سربازی است  که این مشکل را با ستاد کل نیروهای مسلح حل کرده ایم تا بتوانند در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان برای کسب و کار و موضوعات علمی حضور داشته باشند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در گفتگو با رسانه ملی گفت: در حال حاضر یک از بخش های حوزه علم و فناوری دانشگاه ها هستند  که ظرفیت مازاد برای حضور تدریس  ایرانیان خارجی پیش بینی کرده ایم.

کد خبر 1124222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha