فعالیت های فرهنگی از مهمترین عوامل کاهش تخلفات در زندان است

حسین اسحاقی گفت: می طلبد در حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی فعالیت های گسترده ای شود و فعالیت های فرهنگی از مهمترین عوامل کاهش تخلفات در زندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، رئیس فرهنگی اداره زندان‌های کرمان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کرد.


«حسین اسحاقی» در این دیدار، با اشاره به این که سختی کار کارکنان زندان بر کسی پوشیده نیست، گفت: ما آماده هرگونه فعالیت فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی در زندان هستیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر این که می طلبد در حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی فعالیت های گسترده ای شود، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی از مهمترین عوامل کاهش تخلفات در زندان است.


وی جنوب کرمان را سرشار از استعداد های هنری بی نظیری، دانست و افزود: قطعا استعداهای هنری بسیار خوبی نیز در بین زندانیان است که باید این استعداد ها را کشف و حمایت کرد.

 

اصلاح زندان مساوی با کاهش آسیب های اجتماعی است



حجت الاسلام «علی مقبلی» در این دیدار، زندان را به دماسنج جامعه تعبیر کرد و گفت: اگر بتوانیم زندان را اصلاح کنیم بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.


رئیس فرهنگی اداره زندان‌های کرمان خواستار حضور هنرمندان در زندان شد و تصریح کرد: فرد زندانی افسرده است و قطعا با حضور هنرمندان در داخل زندان و آشنایی با برنامه های فرهنگی، آن فرد زندانی امید بیشتری به زندگی آینده پيدا می ‌كند.


وی توسعه منطقه را در گرو توسعه فرهنگی قلمداد کرد و افزود: یکی از اساسی ترین برنامه های سازمان زندانها در راستای اصلاح و تربیت مددجویان، اجرای برنامه های فرهنگی است به گونه ای که امنیت زندان‌ها در گرو فعالیت‌های فرهنگی می باشد.


حجت الاسلام مقبلی در خاتمه تاکید کرد: هر چه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها بیشتر شود آسایش و آرامش بیشتری بر زندان حاکم می شود.


گفتنی است، در این دیدار بر تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، برای فرهنگ سازی در مجموعه زندان، تقویت کتابخانه های زندان و راه اندازی انجمن های فرهنگی و هنری در زندان بحث و تبادل نظر صورت گرفته و مقرر شد در این رابطه تفاهم نامه ای مابین اداره کل زندان های استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان منعقد شود.

کد خبر 1124256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha